Avmasking!

S

svintana

Jag undrar vad ni som bor i norrland använer för avmaskningsmedel nu innan sommarbete. lite intresserad bara ocj vill ha råd. :bow:

Sv: Avmasking!

Inget alls. Vi tog ett träckprov istället som visade att vi inte behövde maska nu! :)

Förresten, varför just Norrland? Maskarna är väl lika överallt i Sverige? ;)

Du bör använda samma medel hela säsongen och gärna 2 år i rad, eller ändå bättre ta ett prov och se om hästarna verkligen har mask öht. Inte gå efter vad andra stall har för rutiner, alltså... (Ville bara få det sagt för säkerhets skull, även om du redan kanske vet det! :) )

Sv: Avmasking!

Skulle det vara skillnad om man bor i Norrland ?? Enda skillnaden är att Norrland inte brukar ha Styngflugan...annars är det samma mask...Fast ta ett träckprov före du maskar...

Liknande trådar

Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 368
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 041
Senast: Stergo
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat