Avmaska kattungar!

Inte_Ung

Trådstartare
Jaha så sitter jag här med min spruta Banminth för 3kg katt.
Ungarna väger ju under 300g så hur mycket skall de ha?
På min tid (Hedehös ungefär) så fanns det Piperacin som man gav några droppar av.

Men hur mycket Banminth skall de ha/100g?

Sv: Avmaska kattungar!

Man ger 2 g till en katt på 4 kg så du får väl ge ungefär 0,25 g till vardera kattunge för man ska nog inte räkna med att riktigt allt hamnar i munnen.

Sv: Avmaska kattungar!

Nu så är det gjort.
Jag lyckades inte med att ge mindre än för 1kg, det gick liksom inte att hantera rent praktiskt.
Men jag hade läst in mig på att det inte fanns några risker med överdosering så det gick ju bra ändå.
2 veckor till nästa gång.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Katthälsa Ja, hur mycket mat får era katter/dag. Proportionerna torrisar/blötmat/barf. Är de i normalt hull, under eller överviktiga. Megara som...
2
Svar
24
· Visningar
3 256
Senast: Strict
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 977
Senast: fixi
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka