avmaska 11 månaders häst

token

Trådstartare
har idag fått hem avmaskningsmedel från apovet...
har fått cydectin till lilleman...frågan är hur mycket han väger????

Nån som har koll på ett ungefär vad han kan tänkas väga??? är född i mitten av april förra året, fullblodskorsning. Är ganska tunn och tror nog han är runt 1,25 hög

Sv: avmaska 11 månaders häst

mätte honom nu, han är 133cm hög, kan han väga 250 kg kanske eller däromkring??? har inget måttband o kan inte mäta annat än höjd..ska avmaska idag

Du kan inte få låna ett måttband av ngn i din närhet?

Edit: Alternativt kan du försöka "krama om" honom vid sadelgjordsläget och be någon kolla hur långt kvar det är mellan dina fingrar. Ta den längden och plussa på din "hand-till-hand" längd så borde du kunna få ett någorlunda mått du kan räkna på och försöka få fram vikten så?
Det har funkat tillfälligt för mig några gånger :p

Senast ändrad:

när min 12 var på djursjukhus o då var smal, ca 1,40 hög, vägde hon 164 kg. Så jag skulle nog avmaska för nåt där omkring.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 782
Senast: tuaphua
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
30
· Visningar
4 592
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 226
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 723
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V