Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är du säker på att det är blodet som gjort hästen livrädd?
Genom åren har säkert tio hästar bultats utanför hagarna där min häst gått och det har blivit blodpölar, men varken hon eller någon av de andra hästarna har någonsin reagerat.
Avlivade vår gammelman på stallplan, självklart täcktes blodet och ingen kunde se var utan det var bara jag som visste var det hade skett. Det gick jättebra, inga hästar brydde sig, tills en ägare fick veta var det hade skett. Självklart blev hennes häst livrädd, enligt henne en vecka efteråt.
Man får ju hoppas på att dom andra ej bry sig! Haha såna hästägare har man ju hört talas om! Men dom har gjort avlivningen i våran HAGE ej på stallplan
Nej men här går hästarna lösa på stallplan, då vi släpper dem till stallet från hagen. Stallplan är inhägnad.
blodet har försvunnit ganska snabbt då vi avlivat, har iofs valt platser där jag inte behöver gå förbi. men det regnar bort ganska snabbt.
dumt. jag hade nog stängslat in blodpölen lite så att man slipper råka trampa i det åtminstone.Från avlivning till att första hästen har gått in i hagen så har nog blodpölen med spån legat i hagen 2-4h. Allstå pölen med spån var kvar i hagen när hästen gick in. Stallägarna ides ej ta bort blodpölen efter sig och har rest iväg. :/
Hur i hela friden menar du att man ska ta bort pölen? Det sköter ju naturen bäst.Stallägarna ides ej ta bort blodpölen efter sig och har rest iväg. :/
Låt blodet vara bara, det försvinner och jag kan nästan garantera att ingen häst reagerar på blodet. Det är ju ett sådant regnigt och blött väder också så det lär regna bort ganska så fort.Hej en fråga! Stallägarna har skjutit en häst i våran hage (vi fick inte veta något och vi är på väg hem från betet). En häst har redan kommit hem till gården men är livrädd obs detta har hänt samma dag. Hur kan vi få bort lukten? Dom har täckt över blodspillet med spån
Hästar som tidigare haft en större sårskada som innefattat större blödningar kan bli väldigt oroliga när dom känner lukten och tro att dem själva blöder.Är du säker på att det är blodet som gjort hästen livrädd?
Genom åren har säkert tio hästar bultats utanför hagarna där min häst gått och det har blivit blodpölar, men varken hon eller någon av de andra hästarna har någonsin reagerat.