Avliva "frisk" katt?

Sv: Avliva "frisk" katt?

hon var ju så mycket innan dom två träffades också.. och i början jag tog hem den andra honkatten så var dom verkligen bästisar. dom låg och sov tillsammans.
sedan är det nått som gått snett. helt plötsligt börjar denna skygga hnkat att fräsa åt den andra honkatten och nu kommer dom inte alls bra ihop. och jag ser ofta att den andra honkatten ofta vill komma fram men då börjar den skygga honkatten att fräsa och hålla på. och då blir det ju bara värre mellan dom.

som igår kväll då jag skulle få henne å äta, för en annan katt hade börjat knapra i sig hennes mat, bara puttat henne åt sidan och lämnat sin egen mat för att äta upp hennes, då tog jag bort den katten och för att få henne å äta igen fick jag sitta bredvid å prata med henne och då börjar hon ALLTID å äta, alltså.. hon får sin mat inne i katthuset eftersom att det är där hon bor i princip.

2 veckor för tidigt, kan vara det alltså.
Strunt samma, situationen är trist men det bästa för henne är nog att få somna in.

Att ta en kattunge vid 10 veckor tror jag knappast skulle kunna orsaka en så stor betéendestörning... För inte så länge sedan så tog de allra flesta ju sina kattungar redan vid åtta veckor.

Är det så att hon garanterat har ett mentalt fel så tycker jag inte att man kan påstå att man avlivar en "frisk" katt.

Är det så att hon garanterat har ett mentalt fel så tycker jag inte att man kan påstå att man avlivar en "frisk" katt.

Att systern är likadan (för det var väl systern till TS katt som var det) tyder ju dessutom på att det skulle kunna vara något genetiskt problem.

Att ta en kattunge vid 10 veckor tror jag knappast skulle kunna orsaka en så stor betéendestörning... För inte så länge sedan så tog de allra flesta ju sina kattungar redan vid åtta veckor.

Etologerna har satt gränsen på 12 veckor för att risken blir aningen större om man tar dem 2 veckor för tidigt. Det behöver långt ifrån alltid gå fel därför men det kan göra det som jag skrev.

Jag har försökt ha henne ute men hon blir jätte konstig då. Ena stunden panik och springer för livet, andra stunden helt apatisk och bara trillar ihop.

Hon later faktiskt verkligen inte frisk. :( Jag skulle faktiskt ta bort henne, min gissning är att hon har en medfödd störning som gör det svart för henne att klara av tillvaron.

Jag tycker inte alls att du är en idiot som har dessa tankar. Av egen erfarenhet vet jag hur det känns att ha en så skygg katt. Jag bodde hos min farmor ett tag innan jag flyttade till lägenhet. Då skaffade jag en liten honkatt. Ibörjan var hon jättetam och kelen, men över en natt blev hon rädd för allt och den enda hon kom fram till var min farmor. Nu har jag flyttat, men katten bor hos min farmor eftersom katten är rädd för mig. Så fort min farmor får besök springer hon och gömmer sig. Å som jag försökt göra henne tillgiven igen, känns som jag har försökt med allt. Men vi har bestämt att katten ska bo hos min farmor och när min farmor inte finns mer ska katten följa med henne till himmlen. Det är för hennes egen skull. Det är inget kattliv att ligga och vara rädd hela tiden. Var stark och gör det du tror är bäst för katten! Kram Marre

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 293
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar