Avkommor efter Sandakan?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Argounova
  • Startdatum Startdatum
A

Argounova

Jag undrar dels vad ni har för erfarenheter av dessa; nedärver han sitt dåliga temperament? Och dels vad ni tror att hans avkommor kommer att få för värde i framtiden, eftersom att han bara hann verka i aveln så kort tid!

Sv: Avkommor efter Sandakan?

Sandakan har väl inte dåligt temperament?
Han togs ur avel och kastrerades för att han var för hingstig för att kunna användas till ridning samtidigt. Han blev också väldigt svårhanterlig p g a hingstigheten. Men det har ju inte med temperamentet på hästen att göra det har med könsdriften.
Överlag verkar hans avkommor ha fått bra temperament och det har blivit snygga och trevliga hästar av dem när man ser till de som visats i år. Så om resten av avkommorna följer samma mönster kan de nog bli eftertraktade, men det finns ju en hel del av dem ändå trots att han inte var i avels så länge.

Sv: Avkommor efter Sandakan?

Ah, jag kanske missuppfattat det hela litet. :o
Anledningen till att jag frågar är att om den hästen jag har valt ut att köpa nu inte går igenom besiktningen funderar jag på att köpa ett ungsto efter Sandakan att ha som ridhäst i framtiden, och eventuellt ta föl på henne, men jag känner mig inte sugen på en häst med jobbigt temperament, vilket jag har hört att ett par av avkommorna har, men eftersom att jag bara har pratat med så få kan det lika gärna bero på mamman och därför ville jag bara höra mig för om det var någon här som hade lite mer koll på läget.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 851
Senast: Kajsalisa
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·
Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka