Avgift för träning

psychoflum

Trådstartare
Hej

Det här är väl ett litet lyxproblem egentligen men tänkte ändå rådfråga er på buke hur ni skulle ha gjort.

Det är så att jag bor på en gård med stall och stallet hyrs ut till en hästägare med 5 st hästar för 2000 kr i månaden.

Nu har jag börjat hjälpa dem att träna 2st av hästarna då dom inte har tid själva. I början gjorde jag det när jag hade tid och för att jag tycker att det är kul och för att jag vill. Men nu är det enbart jag som tränar dem och måste därför ut med dem minst 3ggr/v. Nu vill dom betala mig för att jag tränar hästarna och bett mig att komma med ett förslag vad jag vill ha i ersättning.

Har ingen aning om vad man kan ta? Menar det är ju bara köra och rida jag gör. Dom mockar, skor betalar vet. själv och allt annat.. plus att dom betalar hyra för stallet. Är väl som sagt ett lyxproblem, men vad skulle ni ha sagt??... Har sagt att jag inte vill ha betalt, men dom vill betala.. och ärligt talat så gör det ju inget att få lite extra inkomst.

Kom med förslag nu så jag har nåt att säga nästa gång jag träffar dom :laugh:

Sv: Avgift för träning

svart eller vitt? vilket som så är det ju värt ett par tusen i månaden för att få två av sina hästar tränade.

När jag hjälpt till att köra några hästar tillfälligt när ägaren varit borta har jag fått 75-100 kr per gång. 150 per häst när jag dessutom tagit hand om den utöver körning. Om du inte är ute efter att tjäna på det men tycker det vore bra att få en liten slant utöver nöjet och intresset hade jag nöjt mej med 50 kr per träningstillfälle och häst. Men de kanske tycker det är värt mer också? Kan du inte fråga och se vad de tycker det är värt?

Tack så mycket för era svar :) Har frågat dem, men de säger bara att jag själv ska komma med ett förslag.. inte så lätt när man inte har nån anining. Nu har jag iaf. lite mer aning :laugh:

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 735
Senast: corzette
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 098
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 275
Senast: Bison
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 185
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka