Avfärgning hemma

kolblakkur

Trådstartare
Är det någon här som har erfarenheter av att avfärga sitt hår hemma? Vilket märke rekommenderar ni?

Har ordentlig utväxt med råttfärgat hår och sedan ljusbrun gammal färg kvar. Skulle vilja bli av med det ljusbruna.

Det kanske inte ens är lönt att avfärga?

Bifogade filer

• 3E7E6B85-FF8C-4402-98A9-4579EDBD70BB.webp
    3E7E6B85-FF8C-4402-98A9-4579EDBD70BB.webp
    236,6 KB · Visningar: 49
Jag har använt ColourB4. Hade intensivtoning i mörkt brun/nästan svart, håret var blont innan det. Blev ljust brunt/rött/fuxfärgat typ. Tyckte det var lite häftigt hur mycket som försvann av färgen och håret kändes fint efteråt, inte alls slitet som det kan göra av blekning. Jag funderade på att göra det en gång till för att se hur resultatet blev då men det gick åt jättemycket vatten för man skulle skölja länge och flera gånger så kändes onödigt.

Nej det tycker inte jag.
Ditt hår är ju i samma färgspektra ser det ut som, jag ser ingen "kant" eller var din utväxt tar vid :o:up:
Finns två kanter, men de är som sagt väldigt nära varandra i färgen.

Bifogade filer

• 677475F2-D781-48AB-B7E0-B5091D209035.webp
    677475F2-D781-48AB-B7E0-B5091D209035.webp
    244,2 KB · Visningar: 35
Jag hade inte gjort det. Det är sån liten skillnad och det är mer lönt att spara och gå till en frisör istället som kan fixa det bra från början och se till att håret inte blir tuggummi :)

Rekommenderar inte att avfärga själv!
Vet inte ens om det funkar på ditt hår, ser ut som att de färgade längderna är ljusare än ditt egna?
Det du kan göra är att färga längderna i samma nyans som ditt egna, men det görs nog bäst hos frisör som kan hitta rätt ton.

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
799
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 164
Senast: Iamia
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 963
Senast: sardellen
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 045
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4