Avfärgning hemma

kolblakkur

Trådstartare
Är det någon här som har erfarenheter av att avfärga sitt hår hemma? Vilket märke rekommenderar ni?

Har ordentlig utväxt med råttfärgat hår och sedan ljusbrun gammal färg kvar. Skulle vilja bli av med det ljusbruna.
 
Det kanske inte ens är lönt att avfärga?
 

Bifogade filer

  • 3E7E6B85-FF8C-4402-98A9-4579EDBD70BB.jpeg
    3E7E6B85-FF8C-4402-98A9-4579EDBD70BB.jpeg
    331,1 KB · Visningar: 49
Jag har använt ColourB4. Hade intensivtoning i mörkt brun/nästan svart, håret var blont innan det. Blev ljust brunt/rött/fuxfärgat typ. Tyckte det var lite häftigt hur mycket som försvann av färgen och håret kändes fint efteråt, inte alls slitet som det kan göra av blekning. Jag funderade på att göra det en gång till för att se hur resultatet blev då men det gick åt jättemycket vatten för man skulle skölja länge och flera gånger så kändes onödigt.
 
Nej det tycker inte jag.
Ditt hår är ju i samma färgspektra ser det ut som, jag ser ingen "kant" eller var din utväxt tar vid :o:up:
Finns två kanter, men de är som sagt väldigt nära varandra i färgen.
 

Bifogade filer

  • 677475F2-D781-48AB-B7E0-B5091D209035.jpeg
    677475F2-D781-48AB-B7E0-B5091D209035.jpeg
    342,6 KB · Visningar: 35
Jag hade inte gjort det. Det är sån liten skillnad och det är mer lönt att spara och gå till en frisör istället som kan fixa det bra från början och se till att håret inte blir tuggummi :)
 
Rekommenderar inte att avfärga själv!
Vet inte ens om det funkar på ditt hår, ser ut som att de färgade längderna är ljusare än ditt egna?
Det du kan göra är att färga längderna i samma nyans som ditt egna, men det görs nog bäst hos frisör som kan hitta rätt ton.
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
750
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 150
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp