Avelspanik!!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Em_E_liE
  • Startdatum Startdatum
E

Em_E_liE

Nu är det såhär då, att jag har fått i uppgift att ta reda på lite fakta om avel och för att vara helt ärlig så är jag absolut helt vilsen i denna del av hästvärlden...annan kan jag, men inte avel, så nu har jag lite frågor som jag behöver hjälp med...och jag blir såhär lycklig om jag får svar :banana: vart jag kan hitta fakta om det jag söker eller svaret direkt om DU vet det redan!!!

1. Vad behöver ett avelssto för journaler?
2. Vilka vaccinationer skall göras och när?
3. Avmaskar man som vanligt? Mer mindre, annat schema?
4. Ultraljud, när gör man det? Varför gör man det och HUR gör man det?
5. Tandvård som vanligt va?
6. Foder, hur vet man när man skall öka och minska fodermängden, speciella tillskott och mineraler eller annat?
7. Hur länge kan man tävla och rida ett dräktigt sto?
8. Hur sker avvänjning och efter hur länge?
9. Är det någonting speciellt som ska hända med stoet när hon har föl vid sidan?
10. När kan man börja rida igen...?

SNÄLLA HJÄLP MIG med dessa frågor, som ni kanske märkte så kan jag verkligen INGENTING och är jätte tacksam om jag får en länk med en massa fakta eller om du kan svara direkt på något nummer...kanske på alla? Vem kan jag annars vända mig till för att få reda på svaren...?

/Emelie Bengtsson

Sv: Avelspanik!!!!

åh...tack så mycket...blidde många trådar efter att jag skrivit detta...:P tack så hemskt mycket!!! :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 927
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 515
Senast: Oknytt
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 491
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 802
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18