Avelsindex???????

tinafinis

Trådstartare
Jaha, ska man kolla på avelsindex oxå...
Här lär man sig nåt nytt varje dag.
Vad anses som ett bra avelsindex då?
Min häst har 103 0,75 i avelsindex. Är det bra eller dåligt?

hej hopp

Sv: Avelsindex???????

det beror på vilken årgång dom är, är dålig på det där men det ändras från år till år...även på den enskilda individen

JAg hade en märr som hade 113 i avelsindex, året efter hade hon 111 och nu har hon 109

100 tror jag ska va genomsnittsindexet så 103 är väl precis över.. 0,75 står för hur stor procent säkerhet det är så alltså är det 75% säkert att det ligger på 103.. :)

Ok, nä jag vet ju inte om de e nån nytta till att kolla de där. Men jag såg nu i hingstkatalogen stod det en tillräcklig förklaring för min del om vad som var bra o vad som var dåligt.
Men de var just om man skulle kika på det oxh sådant.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
607
Senast: Exile
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Squie
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 682
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist