Avelshundar

Shettisar

Trådstartare
Ni som har avelshundar då främst hanar.Hur gör ni när ni tar emot en tik för parning? Låter ni de 2 vistas i hemmet och kollar parningen eller de är lösa i trädgården eller ni har hundgårdar till parningsakten?
Hur många dagar låter ni de träffas?Hur lång tid har ni tiken hos er? Ja hur går ni till väga helt enkelt från det att ni tar emot en tik tills hon åker hem? :confused:

Sv: Avelshundar

Nar jag haft tikar hemma har sa har agarna fatt bestamma hur de vill ha de. Vissa vill lamna tiken ett par dagar och vissa vill att de ska para sej pa en gang sa att de kan aka hem med tiken igen.
Jag tycker att det ar lite mysigt att ha en till hund ett par dagar, sa jag behaller garna tiken ett par dagar, da lar man kanna henne lite battre ocksa, och nar valparna kommer vet man vart de fatt sina sma egenheter ifran.

Parningen far ske dar hundarna vill. Jag har ingen speciell plats at det. Det kunde handa i koket, pa garden, i stallet. Spelar ingen roll bara det blir gjort!!

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 983
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
828
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 031
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård