Avelshingst

A

Acka

Hej.
Jag släktfoskar i min foderhäst stamtavla. Jag har fått fram till 1600-talet men det är en hingst tidigt i ledet som jag inte kan hitta något om. Nämligen hingsten: ROMAN HOLL som är född ~1965. Jag hittar inget om han föräldrar och kommer inte längre i det ledet på honom.
Undrar nu om någon vet någonting om Roman Holls mor och far och kanske till och med längre bak i ledet.

Hälsningar Acka

Sv: Avelshingst

Jag tror att det är hingsten Roman f 1960 du söker. Antagligen är Holl en förkortning för Holsteiner. Roman är far till Romano som har verkat i Svensk avel. Stammen hittar du på www.allbreedpedigree.com

/base

Sv: Avelshingst

Base har rätt. Jag har rättat på allbreed och tagit bort den felaktiga stammen.

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
M
Avel Hej! Börjat kolla på min ponnys stam nu när hon ev skall betäckas i vår. Hittat en bra hingst men nu tittar man lite längre bak i...
Svar
12
· Visningar
1 883
Senast: Secondpay_owner
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
M
Avel Sitter och kollar igenom min två åringsstam och är nyfiken på vad hon har längre bak än mor och far. Har sökt på Riverman xx och...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka