Avelsextra

Tora

Trådstartare
Vet inte riktigt om detta hamnat rätt, ber väldigt mycket om ursäkt i så fall. Men nu till frågan: Ridsports extra nummer Avelsextra skulle inte den ha kommit i fredags (18/3)? Är det någon mer än jag som inte fått den? Blir lite fundersam eftersom jag alltid har fått allt på utsatt datum. Man blir ju så besviken när inget finns i brevlådan. :crazy: :confused:

Sv: Avelsextra

Jag fick den i fredags och har hunnit titta lite i den... var en del matnyttigt i som vanligt, bla en artikel om klapphingstoperationsteknik, en om fribetäckning mm...

Förstår att du är besviken!

Jag fick den i fredags, och var väldigt nöjd med att dom skrivit en sida om halvblodsstoet Diana 3787 efter önskemål från mig :)

Undrar om det är granen som har snott den eller kanske brevbäraren? Suck får väl vänta tills på måndag :mad:

Jag slutade prenumerera av just den anledningen att jag i stort sett aldrig fick tidningen den dagen jag skulle... Oftast dök den upp på tisdag-onsdag veckan efter.
Detta är såklart inte tidningens fel utan postens, men jag tröttnade.
Om du ringer redaktionen skickar de en ny om i fall att den andre kommit bort helt på posten :)

ia_ skrev:
Jag slutade prenumerera av just den anledningen att jag i stort sett aldrig fick tidningen den dagen jag skulle... Oftast dök den upp på tisdag-onsdag veckan efter.
Om du ringer redaktionen skickar de en ny om i fall att den andre kommit bort helt på posten :)

Såna gånger kan man ju inte låta bli att undra om det är någon hästintresserad på postsorteringen som "lånar" den över helgen innan den får gå till rätt adressat :devil:

Den tanken har slagit mig mer än EN gång vill jag lova!

Lite svårt att avgöra om tidningen är läst eller inte när jag får den...

Trist var det iaf!

Tack för tipset skall jag göra i fall den inte dykt upp på måndag. Vet du om det tar lång tid innan de skickas eller görs det omgående? undrar Tora den otåliga.

Jag ringde (nästan varje gång) dirket på fredagen när den inte var med posten och meddelade tidningen att jag inte fått mitt ex, då skickade de alltid ett nytt ex direkt som jag hade på måndagen! Detta ex var oftast paketerat kanske därför jag fick det, ingen som visste att det var ridsport :D

Så man kan kanske misstänka att Ridsportfolket misstänkte att det var kanske något lurt med posten. :idea:

det var säkert så ja :)
Till slut räckte det med att jag ringde o presenterade mig så sa de"ingen tidning idag heller nä, vi skickar en ny ":)

Dom har tydligen något strul med distrubitionen av Ridsport. Jag fick inte senaste nummret (nummret innan Avelsextra alltså), och i måndags när jag ringde efter att inte ha fått den på posten på måndagen heller, sa dom att dom hade problem. Avelsextra kom dock som det skulle i fredags.

Vilka problemen var vet jag inte, men ring direkt! Dom skickar en ny tidning i ett kuvert som kommer dagen efter. Fast visst är det fruktansvärt irriterande!

/loy

Min kom inte heller, men enstaka gånger händer det och då brukar jag ha den på måndagen efter.

Jag fick bara den vanliga tidningen :mad: hade ingen koll på att det var denna gången avelsextra skulle komma så jag reflekterade inte över det förrän nu.. Ska ringa dom på måndag och be dom skicka den... Fler som bara fått den vanliga eller??

ia_ skrev:

Jag slutade också att prenumerera just av samma anledning..
Varje fredag som tidningen skulle komma så fick jag ringa till Ridsport, sedan till posten och sedan ridsport igen.. för att höra vart min tidning var.

Jag fick efter en del telefonprat min tidning som lördagspost nästan varje gång. Oftast i min egen brevlåda men även i närmaste grannes ca 1 km bort!

Posten skyllde på ridsport och vice versa.
Varje gång lovades det bättring men likförbannat så fick jag sitta i telefon för att jaga min förbetalade tidning vid näsata tillfälle.

Tröttnade efter ca ett och ett halvt år på detta och slutade att prenumerera.

Grängesberg skrev:
Jag slutade också att prenumerera just av samma anledning..
Varje fredag som tidningen skulle komma så fick jag ringa till Ridsport, sedan till posten och sedan ridsport igen.. för att höra vart min tidning var.

Jag fick efter en del telefonprat min tidning som lördagspost nästan varje gång. Oftast i min egen brevlåda men även i närmaste grannes ca 1 km bort!

Posten skyllde på ridsport och vice versa.
Varje gång lovades det bättring men likförbannat så fick jag sitta i telefon för att jaga min förbetalade tidning vid näsata tillfälle.

Tröttnade efter ca ett och ett halvt år på detta och slutade att prenumerera.

Om tidningen är tryckt utan förseningar och levererad till Posten i tid är det Postens och enbart Postens fel om den inte kommer fram till prenumeranterna. Posten får betalt för att leverera tidningen en viss dag. Om fler hörde av sig till Posten så fort tidningen uteblir skulle de antagligen tvingas skärpa sig och se över VAD det är i deras rutiner som brister. Verkar vara alldeles för vanligt att folk inte får tidningen när de ska och det är förstås djupt olyckligt för ALLA tidningar som har prenumeranter eftersom det är de och inte Posten som drabbas av prenumeranternas besvikelse, ilska och missnöje.

Senast ändrad av en moderator:

Jag fick heller inte förra vanliga numret förrän på måndag. När den inte kom på fredag så var jag helt övertygad om att jag missat att betala, så jag rusade och köpte en på måndag. För att bara upptäcka att jag fått en i brevlådan också, så nu har jag två :D.

Men Avelsextra kom i fredags.

Det händer titt som tätt att den inte komme rförrän på måndag, och jag är helt övertygad om att ngn lånar den o läser under helgen. INGEN annan tidning försenas, och jag får säkert ett tiotal från alla föreningar och andra prenumerationer. Å jag tror inte att det är Ridsports fel så jag har inte slutat prenumerera ;).

loy skrev:
Dom har tydligen något strul med distrubitionen av Ridsport. Jag fick inte senaste nummret (nummret innan Avelsextra alltså), och i måndags när jag ringde efter att inte ha fått den på posten på måndagen heller, sa dom att dom hade problem. Avelsextra kom dock som det skulle i fredags.

Vilka problemen var vet jag inte, men ring direkt! Dom skickar en ny tidning i ett kuvert som kommer dagen efter. Fast visst är det fruktansvärt irriterande!

/loy

GiG skrev:
Om tidningen är tryckt utan förseningar och levererad till Posten i tid är det Postens och enbart Postens fel om den inte kommer fram till prenumeranterna. Posten får betalt för att leverera tidningen en viss dag. Om fler hörde av sig till Posten så fort tidningen uteblir skulle de antagligen tvingas skärpa sig och se över VAD det är i deras rutiner som brister. Verkar vara alldeles för vanligt att folk inte får tidningen när de ska och det är förstås djupt olyckligt för ALLA tidningar som har prenumeranter eftersom det är de och inte Posten som drabbas av prenumeranternas besvikelse, ilska och missnöje.

Visst är det så!
Men "min" post verkar inte bry sig ett dugg om klagomål!

Jag har ju som sagt ringt dit 2 ggr varannan fredag ganska lång tid och inte blev det bättre för det!

Vet att fler i mitt postdistrikt har samma problem. Det är trist som 17, för man vill ju ha sin tidning i tid! Letar man häst kan det ha stor betydelse för den som vill ha tidningen! Det gäller att vara med om man hittar ett fynd!

Jag har pratat med ridsport om detta bekymmer varje gång jag ringt och bett att även dom ska ringa till min post, vilket jag tror att dom har gjort ett antal gånger! Posten hävdar att Ridsport inte kommer i tid till att följa med brevbäraren ut på fredagar.

Jag har skrivit till ridsport och berättat om varför jag väljer att avsluta min prenumeration, då jag fick ett frågeformulär om varför jag slutat. Tog upp de problem jag har haft då.

Jag tycker ju att om man ligger ute med pengarna för ridsport då förväntar man sig ju att den ska komma på utlovad dag. Visst kan det ske missar och om det skulle vara ibland så skulle jag inte bry mig om det, men för mig vart det en merkostnad i telefonsamtal samt att jag fick sitta i telefon ca 20 minuter varje utgivningsdag! Det tycker jag inte att man som prenumerant ska behöva göra, det tyckte inte ridsport heller!

Det borde ju ligga i Ridsports intresse att "klaga" på posten och inte be kunderna göra det.

Ridsport är ju postens kund och betalar för att deras kunder ska få sin tidning på aktuell dag, om så inte sker så är det Ridsports sak att kontakta posten tycker jag!

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 773
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 542
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 999
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka