Sv: Avelsextra
GiG skrev:
Om tidningen är tryckt utan förseningar och levererad till Posten i tid är det Postens och enbart Postens fel om den inte kommer fram till prenumeranterna. Posten får betalt för att leverera tidningen en viss dag. Om fler hörde av sig till Posten så fort tidningen uteblir skulle de antagligen tvingas skärpa sig och se över VAD det är i deras rutiner som brister. Verkar vara alldeles för vanligt att folk inte får tidningen när de ska och det är förstås djupt olyckligt för ALLA tidningar som har prenumeranter eftersom det är de och inte Posten som drabbas av prenumeranternas besvikelse, ilska och missnöje.
Visst är det så!
Men "min" post verkar inte bry sig ett dugg om klagomål!
Jag har ju som sagt ringt dit 2 ggr varannan fredag ganska lång tid och inte blev det bättre för det!
Vet att fler i mitt postdistrikt har samma problem. Det är trist som 17, för man vill ju ha sin tidning i tid! Letar man häst kan det ha stor betydelse för den som vill ha tidningen! Det gäller att vara med om man hittar ett fynd!
Jag har pratat med ridsport om detta bekymmer varje gång jag ringt och bett att även dom ska ringa till min post, vilket jag tror att dom har gjort ett antal gånger! Posten hävdar att Ridsport inte kommer i tid till att följa med brevbäraren ut på fredagar.
Jag har skrivit till ridsport och berättat om varför jag väljer att avsluta min prenumeration, då jag fick ett frågeformulär om varför jag slutat. Tog upp de problem jag har haft då.
Jag tycker ju att om man ligger ute med pengarna för ridsport då förväntar man sig ju att den ska komma på utlovad dag. Visst kan det ske missar och om det skulle vara ibland så skulle jag inte bry mig om det, men för mig vart det en merkostnad i telefonsamtal samt att jag fick sitta i telefon ca 20 minuter varje utgivningsdag! Det tycker jag inte att man som prenumerant ska behöva göra, det tyckte inte ridsport heller!
Det borde ju ligga i Ridsports intresse att "klaga" på posten och inte be kunderna göra det.
Ridsport är ju postens kund och betalar för att deras kunder ska få sin tidning på aktuell dag, om så inte sker så är det Ridsports sak att kontakta posten tycker jag!