T

Tippan

SKK har släppt en ny webtjänst med lite nya roliga saker. Bla. kan man göra testparningar etc. Jag har inte testat att göra det, men förhoppningsvis så slipper man sitta och räkna inavelsgrad för hand :p Jag drömmer ju fortfarande *hi hi* Min hund kanske kan råka bli "tjuvparad" av nån snygg kille :angel:

Sv: Avelsdata

Jupp! Tror att jag läste det!

Men de har varit överambitiösa... Det känns inte som att databasen kommer att palla för allting om det blir för många användare... Jag är ju databasnörd så jag är lite fundersam faktiskt...

Tippan skrev:
Jupp! Tror att jag läste det!

Men de har varit överambitiösa... Det känns inte som att databasen kommer att palla för allting om det blir för många användare... Jag är ju databasnörd så jag är lite fundersam faktiskt...

Jag har testkört flera av funktionerna och de fungerar jättebra!

Jag lekte lite med provparningsfunktionen. Den visade en inavelsgrad på 0,4 procent på en tik som möjligen är aktuell. Den andra möjliga tiken var 0,0 procent.

Vidare kan man få reda på bärare av PRA, PRA-drabbad hund etc. genom att klicka på stamtavla. De drabbade hundarna eller avkommor eller föräldrar till PRA-drabbade hundar är markerade med varningstriangel.

Min hunds mamma kommer från en kull med fyra intuch eller such av sex möjliga. De är alla ögonlysta ua. Goda nyheter! :)

Otroligt bra tjänst, tycker jag! :bump:

---
Gnist

Vad var det för IE du behövde? Jag har bara valt användarnamn och login. Sedan var det bara att köra.

IE= Internet Explorer ;)
Kör ju på Mozilla jag i normala fall, men nu nödgas jag ju sparka liv i Explorer igen ..

Gnist skrev:
IE= Internet Explorer ;)
Kör ju på Mozilla jag i normala fall, men nu nödgas jag ju sparka liv i Explorer igen ..

Aha! OK. :idea: Givetvis betyder IE Internet Explorer .. *host* :angel:

Jag skulle frågat maken innan jag lägger frågan här. Han kör Firefox och kan alla förkortningar på allt. Själv är jag hyfsat traditionell.

En databas når sina begränsningar med antalet samtida användare och "slagningar" i basen. Så är det många användare så är jag tveksam att den fungerar (iaf hyfsat snabbt). Men det spelar så klart mindre roll! Det kändes bara så. Det står ju på framsidan hur många som är inloggande samtidigt så!!

Neeej jag försökte att para min hund med en halvbror, det gick inte så bra ;)

:mad: Jag har fortfarande inte fått mitt verifieringsmail med användaruppgifter, så jag kan ju inte ens kolla in det :(

Oj oj oj... Nu hittade jag massor av roliga ras-funktioner också *fresta fresta* Det var faktiskt lite skoj...

Shit vad många hundar som kommer från min hunds... Vad ska jag säga, inte uppfödare, utan uppfödare till hundar mer bakåt i stamtavlan... Iaf bland de hundarna är det supermånga tikar som fått sina 5 kullar...

:) Nu har jag kommit in i avelsdata jag med. Kul att kolla inavelsgraderna på hundarna :D
Har inte kollat in rasfunktionerna ännu. Ska dock göra det senare idag.

Jag väntar med på mitt j*drans mail.. :p Hur lång tid tog det att få ditt?

Edit:
Yeeee, nu fick jag det :banana:

Vad menas med den där lilla stop-skylten vid vissa namn i stamtavlan, som säger "Avelsförbud. Har maximala 5 kullar registrerade". Är det så i vissa raser att man bara får ta 5 kullar på tiken?

Jag noterade dock att den loggade ut en ganska så snabbt om man inte var aktiv vilket givetvis är positivt. Dessutom kanske det är så att det enbart kan logga in ett visst antal personer samtidigt?

Nu har även jag varit in på sidan! Riktigt bra sida! Var väldigt intressant att pröva olika parningar. :bump:

Álin skrev:
Vad menas med den där lilla stop-skylten vid vissa namn i stamtavlan, som säger "Avelsförbud. Har maximala 5 kullar registrerade". Är det så i vissa raser att man bara får ta 5 kullar på tiken?
Enligt SKKs grundregler får tiken ha max 5 kullar sedan blir hon stoppad för vidare avel.

Vi får väl se, förhoppningsvis så går det bra och jag är bara pessimist (som vanligt) :p Roligt var det iaf! *hi hi*

Jag har aldrig kommit in, för är tekniska problem står det.
Och nu står det att sidan är stängd tillfälligt, pga STORA tekniska problem.

Du fick rätt :D

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
Svar
11
· Visningar
2 197
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
26 821
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 887
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar