Avelschampionaten i Flyinge

K

kima

Äntligen har det börjat.
Jättebra service att man kan följa resultaten online. Och snabbt kommer resultaten för varje ekipage.
Nytt för i år är att till helgen kan man följa tävlingarna on-line på gratis webb-tv. Fast bara hoppningen. Tyvärr.
Undrar varför det mkt sällan visas dressyr i TV.
Lycka till alla bukefalister som startar eller har avkommor med.
Själv åker jag ner till helgen och tittar.

Ser redan i dressyren i 5- och 6-års att vissa hästar jag trodde skulle gå bättre inte har gått så bra idag.

Sv: Avelschampionaten i Flyinge

Jag skulle vilja sett Larina Höm, hon fick 89 % det är ju helt grymt.

kima skrev:
Äntligen har det börjat.
Jättebra service att man kan följa resultaten online. Och snabbt kommer resultaten för varje ekipage.
Nytt för i år är att till helgen kan man följa tävlingarna on-line på gratis webb-tv. Fast bara hoppningen. Tyvärr.
Undrar varför det mkt sällan visas dressyr i TV.
Lycka till alla bukefalister som startar eller har avkommor med.
Själv åker jag ner till helgen och tittar.

Ser redan i dressyren i 5- och 6-års att vissa hästar jag trodde skulle gå bättre inte har gått så bra idag.
Har du en länkt till resultatet? eller står det på swedehorse hemsida? Kollade bara Flyinge :o :D

J_e_n_a skrev:
Har du en länkt till resultatet? eller står det på swedehorse hemsida? Kollade bara Flyinge :o :D

Ja här är en länk till resultaten:
http://www.equipe.nu/MeetingDetails.aspx?mId=535

Ja visst hade det varit härligt att se Larina Höm. Jag ska ner i helgen så då får jag väl se. 16 går till final om jag inte minns fel.
Mest intresserad är jag ju förstårs att se Bocelli som kom 2:a igår.
Min lillkille är ju efter honom.

I 5-årsfinalen är resultaten igår som jag skulle ha gissat. Av de hästar jag trodde skulle gå bra ligger 3 av dem på de 4 första placeringarna.

I 6-års är det däremot några som jag trodde skulle gå bättre som ligger en bit ner i resultatlistan. Att Larina Höm, Bocelli, Synovia och Silvano skulle gå bra trodde jag men jag hade nog gissat att även Gicea och Edvin skulle vara med i toppen. Edvin var ju med i unghäst VM i somras.
Ja det är ju två omgångar kvar så mycket kan ju hända.

Senast ändrad av en moderator:

Men Gicea är ju fem och är med i femårstoppen ! Du måste tänkt på nån annan.

cirkus skrev:
Men Gicea är ju fem och är med i femårstoppen ! Du måste tänkt på nån annan.
Ja naturligtvis gjorde jag det, Ecea gick med i 6-årsklassen och det var samma ryttare och väldigt lika namn så jag blandade ihop dom något.
Fick för mig att de var syskon eftersom jag läste i R---sport att det ska vara med 3 helsyskon.
Men kollade lite extra på härstamning och hittade Istrea i 3-års och Hermes i 4-årsklassen som är helsyskon med Gicea.
Ecea som har likt namn rids ju dessutom av samma ryttare som de andra tre.
Lite rörigt blev det.

Antaligen är Ecea en nära släkting till de andra ! Eller rättare sagt den kommer ur samma stotstam. Dessutom verkar den ha ett helsyskon med, Lovea. Vilken uppfödning de har som har fött upp alla dessa fem hästar. Jag är verkligen imponerad.

På resultatsidan så står ju dels procenten, men innan står en annan siffra så här:

1. Minna Telde Larina Höm 44,5/1 43,9/1 88,28%

att /1 betyder att hon förstaplacerad förstår jag, men vad betyder 44,5 och 43,9 ?

För övrigt 88% är inte heller så pinkigt. Jag skulle verkligen vilja se denna häst. Det skulle dessutom inte förvåna om Minnas ridning blivit ännu trevligare nu...

Fattar inte heller vad det betyder???
Jag åker nog dit i helgen för att få se underverket. Väntar med spänning på Welesta s poäng :bump:
Lägre poäng idag över lag.
Synd att de inte har web-tv på detta :cry:
Eva

Tror du inte man lägger i hop procenten från omg I och omg II och sen tar en koefficient på 0,5?

Jag menar att Minna Telde hade 89,0% i första omg, resp 87,8 % i andra omg - stämmer det? Isf är sifforna hälften av procenten. Man tar koefficienten (0,5) och gångrar med procenten.

athena skrev:
Jag menar att Minna Telde hade 89,0% i första omg, resp 87,8 % i andra omg - stämmer det? Isf är sifforna hälften av procenten. Man tar koefficienten (0,5) och gångrar med procenten.

Det stämmer som Athena skriver.
De tar poängen från resp. klass och delar på 2. Sen lägger de ihop gårdagens och dagens resultat och får ut en total.
Alla tre omgångarnas resultat räknas ihop. Och den som har bäst poäng då vinner.
Allstå den som har högst poäng efter lördagens ritt då alla tre dagarna räknats samman vinner.

Men det blir nog svårt att komma högre än Larina Höm. Hon har ju en ganska stor ledning!
Ska bli väldigt roligt att se på lördag. :d

hur dömer dom i hoppningen då... 64 vad e d då..bra/dåligt?

förklara för mej som inte e insatt i sånt här..

Vad då dömmer i hoppningen ???? 5 och 6 åringarna (som är igång idag) är precis som en vanlig tävling med minst fel går vidare ingen bedömning alls det är nog tiderna du menar.

3 och 4 åringarna får däremot poäng (1-10 skala med hundradelar)

64 fel? Eller vad menar du? Hoppresultaten som ligger ute är fel och tid, precis som vanligt.

Minnas häst är något utöver det vanliga! Helt makalösa rörelser och finfina ökningar. Att sen Minna rider helt ofattbart bra gör ju inte saken sämre, hästen är nog f.ö utbildad en bra bit över klassen den går nu eftersom hon satt och red piaff och passage halva framridningen. (och dessutom ganska bra sådana, inte som en annan skimmelhingst med dansk ryttare... :angel: )

Liknande trådar

Avel En intressant jämförelse mellan hur mkt det gör med olika domare är den senaste sammanställningen av resultaten från 4 års kvalen...
Svar
4
· Visningar
1 222
Senast: Raja
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 611
Senast: Fredag
·
Ekonomi & Juridik Bakgrund. I somras bestämde jag mig för att sälja mitt sto (länk till blup). Jag köpte henne som ettåring, jag och min syster har ridit...
Svar
9
· Visningar
3 033
Senast: Masse
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 149
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2