Avelsbedömning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Juvelflickan
  • Startdatum Startdatum
J

Juvelflickan

Hejsan!

Jag är lite nyfiken över hur en avelsbedömning går till?
Jag hade nämligen tänkt att visa mitt sto i sommar. Hur går man till väga? Hur går själva bedömningen till? Vad krävs av oss osv osv
Var finner man de bedömningarna som skall vara?

Jag är mycket tacksam för svar!

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Sv: Avelsbedömning

Tack för det!

Är det någon som har visat sitt sto som kanske vill berätta lite hur det gick till och hur allt skedde? Lite mer peronligt tack :bow:

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Vilken hade du tänkt att åka på? Jag ska jobba på båda som är på Gerstorp :D stå i caféterian men ändå..kul att titta på alla fin fina hästar ju!

Den på Sävebanan, tyvärr!

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Du känner inte någon som har vanan inne att visa hästar som kan vara dig till hjälp praktiskt? Det är inte helt lätt att visa en häst och av de bedömningar jag sett så är det väldigt svårt att få fram det bästa ur hästen, vilket är vad man vill visa. De som inte har någon vidare erfarenhet själva och inte haft hjälp med upplägget har ganska mycket emot sig tyvärr.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 188
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 353
Senast: hollypolly
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar