Avelsbedömning i Jämtland

Agony

Trådstartare
Mitt sto köpte jag som 4 åring och då var hon tyvärr inte visad, sen har jag inte gjort någon bedömning på henne eftersom jag inte tänkt avla på henne förrän nu.
Hur gör jag om jag vill få en bedömning på henne nu? Är det lättast att vänta tills och om det kommer en fölunge och visa henne då? :confused:

Sv: Avelsbedömning i Jämtland

Det brukar ju vara på Wången, jag har planerat att visa två ston med föl och ett utan om det funkar med logistiken och att ston och föl är välmående.

Sv: Avelsbedömning i Jämtland

Visst brukar dom gå rätt sent på hösten?
För min egen del spelar det egentligen ingen roll om hon har en bedömning eller inte, planen är att behålla fölet.
Men om det är så att jag hamnar i den sitsen att jag måste sälja fölet så kan ju vara bra med en bedömning:)

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok De skriver att skadan är preskriberad men jag har inte anmält nåt som hände utanför preskriptionstiden. Har knappt 5 månader på mig att...
Svar
13
· Visningar
1 055
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna