Om man lägger en volt efter startsignalen, på långsidan ska man få avdrag då? Jag hade inte påbörjat uppridningen utan fick startsignal när jag var på långsidan, fattade galopp, la en volt och vände sedan upp vid A. Enligt domaren så får man inte det utan man måste starta direkt efter startsignal. Ok tänkte jag kan ju vara bra att veta men sen började jag fundera, jag har gjort detta hur många gånger som helst och aldrig fått avdrag? Har ändå tävlat rätt många år nu men aldrig hört detta. Någon mer som varit med om detta?
Var ju så klart tvungen att kolla TR och där hittar jag att ritten/bedömningen påbörjas när ryttaren vänder upp vid A så då kan man väl inte få felridning om ritten inte har börjat? Det finns en del som tar upp vad man kan få avdrag för innan ritten påbörjats men här står det inget om att lägga en volt så jag är rätt säker på att jag har rätt? Ritten i sig var inte strålande så för poängen spelar det inte så stor roll men kan ju vara bra att veta vad som gäller i framtiden
Var ju så klart tvungen att kolla TR och där hittar jag att ritten/bedömningen påbörjas när ryttaren vänder upp vid A så då kan man väl inte få felridning om ritten inte har börjat? Det finns en del som tar upp vad man kan få avdrag för innan ritten påbörjats men här står det inget om att lägga en volt så jag är rätt säker på att jag har rätt? Ritten i sig var inte strålande så för poängen spelar det inte så stor roll men kan ju vara bra att veta vad som gäller i framtiden