Salonikel

Trådstartare
Hur fungerar det med Avd B i dressyr?
så här står det på proppen:
Klass 2 LB:2 2003 (60+90 / 60+40)
Vad är det som gäller? :confused:
Har en 5åring.

Sv: Avd B

Du ska betala 60 kronor i anmälningsavgift och 40 kronor i startavgift. I avdelning B får du rosett om du rider på 58% eller mer.

Vart står det om att 58% är gdk resultat för ungponny/häst. Har nämligen ungponnyer på vår tävling i helgen och skulle vilja veta detta.:)

men finns dte en avb B i dressyren, på varje tävling?

vet att det står ju i anmälningspapprerna, men har mest tävlat i hoppning, unghästklass.
för jag har hört att det ej finns unghäst avd B i dressyr?
Utan dom tävlar mot dom äldre!?

*förvirrad*

Har 2 unghästar (hästar) o hade tänkt försöka debutera med 4 åringen iår. Hade gärna ridit en avd B om det finns/fanns?

Ungponnyavdelning i dressyr finns inte längre officiellt enligt TR. Istället har överårig ryttare rätt att starta ungponny utom tävlan i den vanliga klassen (dvs ska rida sist i den kategori ponnyn tillhör)

Ja i dressyr får du starta avd A direkt, Avd B (innan förbundet ändrade regeln då) var tänkt för överårig ryttare på ungponny. I dressyr finns ju inte samma tidspress som i hoppning, de flesta startade nog direkt i avd A för det blev sällan så många i avd B att det blev en hel 'klass', så nu har de tagit bort avd B och skrivit in i TR att överårig ryttare har rätt att starta utom tävlan. Start utom tävlan får man ju normalt bara göra i undantagsfall, men överårig ryttare på ungponny har alltså rätt att göra det (men ska dock plockas bort först om det är för många anmälda)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
975
Senast: tara
·
Dressyr Hej! Det börjar närma sig min fösta klass i LB:1 i dressyr men även min första tävling utan med min medryttarhäst. Och nervositeten...
Svar
6
· Visningar
2 846
Senast: Amanda_F
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 761
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30