Avd B i bed A? Div 1.

P

pollan

Haha vilken bra rubrik jag kom på :D

Haha men nu till saken.

Jag ska tävla en 6 åring två st avd B starter på en lördag.
Får jag på söndagen rida förklasserna till Div 1? De går i bed A men har ingen unghästbedömning.

Jag vet ju att man inte får rida avd A efter avd B men när det är bed A? Är det annorlunda då?

Sedan har inte jag och hästen "kvalat" till avd A. Dock har hästen gjort det med gamla ryttaren men får jag hoppa den i avd A eller måste "vi" kvala om iår?

Saxat från TR:
Klasser som har bed A eller Clear Round behöver inte ha separat avd B

Förlåt för luddigt skrivet

Tack på förhand :D

Sv: Avd B i bed A? Div 1.

Det beror nog på hur proppen är utformad. Här står det att förklasserna endast är för de klubbar som har lag i div. 1 och de får totalt ha 8 ekipage startande i de klasserna. Så det beror nog på om du får plats (om de har begränsat antalet). Annars borde du få rida.

Du måste kvala om hästen själv, är den kvalad när en är 5, måste den kvala om när den blir 6 även om det är med samma ryttare. Dock är väl bed A clear round? Det får du ju rida. Längesen jag tävlade:angel:

ja, i bed A som är clearround, så får alla starta, oavsett ålder på häst och oavsett om den är kvalad till avd A eller inte.
bed A är precis den bedömning som är i alla avd B, och därför behöver man inte skilja på "vuxna" och unga hästar i en klass med den bedömningen.

Det är det TR menar med "Klasser som har bed A eller Clear Round behöver inte ha separat avd B". Det är ju redan den bedömning som det hade varit i avd B, så då är det onödigt att dela klassen.

Okej!
Tack för alla svar!

Jo det står att förklasserna är öppna för klubbar som har div 1 lag. Vilket min klubb har. Dessutom är det på hemmaplan.

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 485
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Satt idag och läste in mig på tänkta ändringar i hoppningens Tr inför 2017/2018. Många bra ändringar tycker jag. Förutom där där de...
2
Svar
23
· Visningar
2 701
Senast: nullo-modo
·
Hoppning Jag borde egentligen kunna det här men känner mig ändå osäker då jag inte ridit avd B på flera år. I TR så står det under Mom 373 ; "...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Saltis
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 967
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka