lejnun
Trådstartare
Startade en kortisonkur på min häst pga av tarmbesvär och långvarig diaree. Är extremt nojjig över biverkningen fång. Han hade i går fått kortison i tre dagar och varit "tempererad" i hovarna från första dagen, jag kan inte säga varm, kanske kan beskrivas som ljummen i alla fyra och varm och lite bulig i kronranden VF, har under dessa tre dagar aldrig varit kall/sval. Rör sig bra, inga problem att vända. Hade före kuren en temp på 37.9, nu under två mornar så har den legat på 38.1. Jag vågar fan inge mer, har sån extrem otur med sjuka hästar så självklart skulle jag väl få den här biverkningen om jag låter det gå längre?
Eller är ja bara nojjig?
I morse fick han i alla fall ingen medicin.
Är det dåligt att avbryta?
Kan jag börja igen om jag märker att hovarna blir kalla? Då kan jag få tydligare svar om dom blir varmare om jag påbörjar kuren igen? Ska diskutera med min veterinär på tisdag, menvad ska jag göra tills dess?
Har varit i kontakt med veterinären hela tiden och dom tycker att jag kan fortsätta tills han visar tydligare tecken. Men då känns det som att det är försent?
Han skulle äta kuren i 14 - 28 dagar med ett veterinärbesök i halvtid. Magen är för tillfället rätt okej, mjuka kottar, ingen diarre.
Eller är ja bara nojjig?
I morse fick han i alla fall ingen medicin.
Är det dåligt att avbryta?
Kan jag börja igen om jag märker att hovarna blir kalla? Då kan jag få tydligare svar om dom blir varmare om jag påbörjar kuren igen? Ska diskutera med min veterinär på tisdag, menvad ska jag göra tills dess?
Har varit i kontakt med veterinären hela tiden och dom tycker att jag kan fortsätta tills han visar tydligare tecken. Men då känns det som att det är försent?
Han skulle äta kuren i 14 - 28 dagar med ett veterinärbesök i halvtid. Magen är för tillfället rätt okej, mjuka kottar, ingen diarre.