🍂 Autumn variations 🍂

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Nu Àr det höst!
Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag sĂ„ dĂ„ rĂ€knas det som höst tycker jag! SĂ„ dethĂ€r kommer vara min höst dagbok 🙂
SĂ„ för att skriva nĂ„gra saker som jag an tagligen kommer skriva om hĂ€r dĂ„ om jag inte blir bannad igen 🙃

Skolan
Jag började somsagt idag men idag var det bara lite info. Men vi ska göra planering imorgon men jag kommer att gÄ ungefÀr halv dagar iallafall!

HĂ€star
Somvanligt sĂ„ blir det nog endel om hĂ€star 🐮 För att bĂ„de sĂ„ rider jag pĂ„ en ridskola en gĂ„ng i veckan och jag har stall tid dĂ€r jag bor. Och nu sĂ„ letar vi Ă€ven efter en egen ponny tillmig!

GĂ„rden
Min mamma och pappa har köpt en gĂ„rd och dom flyttar dit denhĂ€r veckan! SĂ„ frĂ„n helgen iprincip sĂ„ Ă€r den bara gĂ„rden som Ă€r HEMMA! Och jag har ett eget hus dĂ€r och vi hĂ„ller pĂ„ fixa sĂ„ att vi ska ha hĂ€starna hemma ❀

Operation
Jag ska snart göra en jÀtte lÀskig och jobbig TYCKER JAG operation i det privata om rÄdet. SÄ jag kommer kanske skriva lite om det och Àven efter för att jag kommer kanske inte kunna rida pÄ ett tag dÄ osv.

Annat
SjÀlv klart sÄ kommer det Àven att vara om annat som min pojkvÀn och kompisar och min hund och alltmöjligt annat!

Och sen vill jag bara av sluta med tvÄ saker! Och det Àr:
1. Rubriken Àr frÄn ett Ed Sheeran album och jag bara tyckte det passade!
2. Jag kommer att TESTA att ha öppet för komentarer. Men om det blir tjaffs eller ifall jag eller mamma eller personal dĂ€r jag bor tycker att det inte funkar sĂ„ bra förmig sĂ„ kommer vi att Ă€ndra det. SĂ„ skriv gĂ€rna nĂ„n komentar om ni vill men var gĂ€rna snĂ€lla! ❀
 

Nej men det Àr mitt fel att jag gick med pÄ nÄnting som jag VERKLIGEN har gammal nog för att veta att jag inte borde. OCH att jag inte sa nÄnting till mina förÀldrar utan jag iprincip gav han ett guld lÀge för att "grooma" mig i flera Är sÄ att han kunde ut nyttja och v*ld ta mig sen.
Och o avsett sÄ Àr inte det det viktiga utan det viktiga Àr att JAG Àr vÀrde lös o avsett varför.
Jag tror att mÄnga Àckelgubbar Àr experter pÄ just det att fÄ barnet att inte sÀga nÄgot, och Àr man barn, Àven om man tycker att man borde vara tillrÀckligt gammal, kan man inte lastas för det. Den vuxne SKA veta bÀttre, men det gör ju tyvÀrr inne Àckelgubbarna.

Du Àr inte vÀrdelös.
 
Jag tror att mÄnga Àckelgubbar Àr experter pÄ just det att fÄ barnet att inte sÀga nÄgot, och Àr man barn, Àven om man tycker att man borde vara tillrÀckligt gammal, kan man inte lastas för det. Den vuxne SKA veta bÀttre, men det gör ju tyvÀrr inne Àckelgubbarna.

Du Àr inte vÀrdelös.

HÄller med. Vet ju sjÀlv- nu var det inte lika illa men inte sa jag ett ljud om det som pÄgick...Och ja. Ett Àckligt hÀrke Àr han, inte jag.
 
Du Àr mycket vÀrdefull. Inget Àr ditt fel och duet Àr inte fel pÄ dig. Du har inte valt att bli utsatt för brott av Àckelgubbar. Ingen vÀljer att bli utsatt. De flesta barn som rÄkar ut för liknande saker sÀger inget och för att skydda sig sjÀlva gömmer de ofta minnena. Minnen som sedan kan komma fram lÄngt senare. Som för dig nu och det Àr jÀttejobbigt.
Jag Ă€r övertygad om att du en dag kommer att vara till stor hjĂ€lp för andra pĂ„ nĂ„got vis. Kanske pĂ„ ett sĂ€tt som du idag inte har tĂ€nkt pĂ„. Eller precis sĂ„ som du nu tror. Och dĂ„ vet du att bĂ„de du och alla andra Ă€r vĂ€rdefulla, fina och viktiga personer. 💙
 
Fast jag ÄR vĂ€rde lös. Iprincip alla tycker det iprincip alla skulle vilja slippa mig iprincip alla tycker att jag Ă€r jobbig och dum i huvudet och inte vĂ€rd ett skit.
Och iprincip alla tycker att han Àr fantastisk och snÀll och under bar och vÀrldens bÀsta. Och ser upp till han och litar pÄ han och att han aldrig skulle göra nÄt fel.
Fast alla dom andra vet inte vad han har gjort.
Jag Àr övertygad om att den dag han faller sÄ kommer alla andra kÀnna sig som vÀrsta idioterna som gick pÄ alla hans lögner och hemskheter.
 
Jag hinner inte skriva sÄ mycket hÀr nu, men ville skicka denna till dig, @L(i)FE

Screenshot_20240920_084027.jpg
 
Nej men det Àr mitt fel att jag gick med pÄ nÄnting som jag VERKLIGEN har gammal nog för att veta att jag inte borde. OCH att jag inte sa nÄnting till mina förÀldrar utan jag iprincip gav han ett guld lÀge för att "grooma" mig i flera Är sÄ att han kunde ut nyttja och v*ld ta mig sen.
Och o avsett sÄ Àr inte det det viktiga utan det viktiga Àr att JAG Àr vÀrde lös o avsett varför.

Nej. Det Àr aldrig nÄgonsin ett barns fel att det blir utnyttjat av en vuxen. Inget barn har nÄgonsin "gett" en vuxen ett guldlÀge för att grooma barnet. Det Àr helt och hÄllet den vuxna som har tagit sÄdant den inte fÄr ta.

Vi som vet skulle inte vilja ta i personen med tÄng. Vi som vet vill inte vistas i samma byggnad som den personen.

Vidriga vuxna som gör sÄdana saker mot barn tar sÄ oerhört mycket som de inte har rÀtt till. Det du har visat Àr att du kan ta tillbaka mycket!

Det Àr förbannat orÀttvist att barn och unga drabbas av sÄ vidriga personer. Man fÄr tycka att det Àr riktigt hemskt och orÀttvist och fel, för det Àr det!

:heart
 
Nej men det Àr mitt fel att jag gick med pÄ nÄnting som jag VERKLIGEN har gammal nog för att veta att jag inte borde. OCH att jag inte sa nÄnting till mina förÀldrar utan jag iprincip gav han ett guld lÀge för att "grooma" mig i flera Är sÄ att han kunde ut nyttja och v*ld ta mig sen.
Och o avsett sÄ Àr inte det det viktiga utan det viktiga Àr att JAG Àr vÀrde lös o avsett varför.
Även om man som barn vet att det Ă€r dumt (t.ex kĂ€nns fel i magen, hört att man ska lĂ„ta bli eller vad det nu kan vara) anses barn inte vara mogna nog att fatta ett sĂ„dant beslut. Dessutom Ă€r de generellt mer lĂ€ttpĂ„verkade, framförallt om personen finns i ens direkta nĂ€rhet. Det Ă€r ocksĂ„ dĂ€rför vi har lagstiftning rörande det. Hade barnen ansetts vara tillrĂ€ckligt mogna hade lagstiftningen inte behövts.

Med det sagt Àr det definitivt inte ditt fel. Det Àr personen som utsatte dig som ska bÀra skulden.

LÀgger till: personer med vett i huvudet skulle aldrig nÄgonsin skuldbelÀgga varken ett barn eller vuxen som utsatts för övergrepp. Personer med vett skulle naturligtvis förstÄ att mÀnniskor kan vara extremt manipulativa nÀr de övertygar sina offer om att det Àr en bra idé att bli utsatta för deras vidrigheter.
 
Senast Àndrad:
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Jag tÀnkte göra en dagboks trÄd hÀr. Inte för jag har nÄt jÀtte viktigt att skriva om eller att jag tror att jÀtte mÄnga Àr sÄ...
2
Svar
23
· Visningar
3 706
Senast: L(i)FE
·
  • Artikel
Dagbok ..... UngefÀr april-juni Àr de mÄnader som jag tycker det kÀnns bra pÄ jobbet. Jag tror att det beror pÄ att dagarna dÄ börjar bli...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok FortsÀttning frÄn VGV Kids. Vi trÀffade en sköterska pÄ nÀrakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt fÄ grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 792
L
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmĂ€lt en sak som har hĂ€nt. Och dĂ„ sĂ€ger flera att det Ă€r bra och rĂ€tt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte sĂ„...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 279
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp