Autocorrect funkar inte längre

Mammas

Trådstartare
Sedan några dagar fungerar inte autocorrect när jag skriver på mobilen på buke. Eller jo, det funkar på första ordet i inlägget samt första inlägget efter radbrytning. Någon som vet vad det beror på och hur jag åtgärdar det? Det är bara på buke, ingen annanstans. Den gör inte heller stor bokstav efter punkt. Det är som att den inte uppfattar att jag skriver mer än ett ord. Har chrome som webbläsare.

Jag tror att du kanske har samma problem som jag. Mig stör det mest att jag inte får förslag på nästa ord som jag får när jag skriver i t.ex. Messenger eller ett sms. Är det samma sak för dig?

Ett "tråkigt" förslag: leta reda på den under-under meny där man kan stänga av/slå på autocorrect. Slå av den, starta om telefonen, testa hur telefonen beter sig.
Om autocorrect är av efter åtgärden, slå på autocorrect igen, starta om och testa igen...

Om det fortfarande inte fungerar, så behöver nog telefonen lite mer omvårdnad... T.ex. uppgradering...

Själv hade jag svårt att stänga av autocorrect, som är en funktion som mer ställer till problem än hjälper. Den har ju inget vettigt ordförråd, och stjäl tid jämfört med att skriva själv. Om inte annat så är det en funktion som gör att vi (som population) blir sämre och sämre på att stava och skriva, och som därför bör användas med eftertanke...

Jag tror att du kanske har samma problem som jag. Mig stör det mest att jag inte får förslag på nästa ord som jag får när jag skriver i t.ex. Messenger eller ett sms. Är det samma sak för dig?

Ah precis, inga förslag alls.

Ett "tråkigt" förslag: leta reda på den under-under meny där man kan stänga av/slå på autocorrect. Slå av den, starta om telefonen, testa hur telefonen beter sig.
Om autocorrect är av efter åtgärden, slå på autocorrect igen, starta om och testa igen...

Om det fortfarande inte fungerar, så behöver nog telefonen lite mer omvårdnad... T.ex. uppgradering...

Själv hade jag svårt att stänga av autocorrect, som är en funktion som mer ställer till problem än hjälper. Den har ju inget vettigt ordförråd, och stjäl tid jämfört med att skriva själv. Om inte annat så är det en funktion som gör att vi (som population) blir sämre och sämre på att stava och skriva, och som därför bör användas med eftertanke...

Stavningen är inget problem. I regelbär drt dtördta priblrnet att tröffa tsngenterns. Alltså, i regel är det största problemet att träffa tangenterna. ;) men jag ska testa förslaget! Installerade en ny uppdatering relativt nyligen, så det borde inte vara det.

Tyvärr funkade inte förslaget från @skogaliten :( Däremot upptäckte jag att om jag skriver lite i ett inlägg och sen sätter markören någonstans inne i texten så funkar ordförslagen :confused:

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 227
Senast: Blyger
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 919
Senast: Nahar
·
IT & mobiler Hej! Senaste dagarna har jag haft problem med Gmail appen när jag ska skriva mail (alltså på mobilen). Den hackar jättemycket så att...
Svar
3
· Visningar
586
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama