Auktionen...

Sv: Auktionen...

solros skrev:
The Bad Boy är jätteintressant, det kommer snart fler att få upp ögonen för tror jag.

Sveriges mest underskattade avelshingst sa en tränare till mig...och det kan han ha rätt i...Speedy Somolli hingstar är inte fy skam...spotlite, alf..o nån/gra till..dessutom en bra moderstam...

Jag t om frångick mina principer att inte betäcka med hingstar som står "i närheten"...sen hade jag en tvåårs märr här som kvalade på 21 el 22 som tvååring...blev sparkad dan efter kvalet....en helt underbar häst,otroligt psyke och exteriör :love: Det var hon som var med i olyckan på rättvik och fastnade med benet i sulkyn och dom fick avliva henne sedan :cry:

Delibrate Speed har ju också börjat bra i aveln, så det är inte fel att betäcka med...Min egen hingst har jag LOVAT att när han fått in en halv mille skulle han få en fästmö...och då får man ju inte banga :D men fästmön har jag letat efter i drygt ett år...sådet är inte vilken donna somhelst...hon har brädat ganska många fina märrar jag har haft på kroken men tackat nej.....t om en syster till sea cove ;)

Deliberate Speed avkommorna jag har sett har varit jättesnygga ...........blir fina uppfödarpremier om några år :D :idea:

Lycka till med fölisen !

// Suzanne som betäckte med Credit Winner i år utan att det tog sig (han har nästan 95% dräktighet, men någon måste ju tillhöra de andra 5 % ).........förhoppningsvis får vi en Spotlite i alla fall.

indyhope skrev:
Jag tänkte åka upp till gårdagens auktion och jag kan fortfarande inte bestämma mig om jag valde rätt eller fel när jag bestämde mig för att *inte* åka dit. Såg priserna på hästarna i onsdags och förstod att det inte skulle bli mycket bättre igår och det blev det ju inte heller.

Men sen tog mitt sunda förnuft över och jag beslutade att inte åka. Har egentligen inte tid med fler hästar. Men det är frestande när en häst med General November som pappa och Baronesse Karsk som mamma går för 37.000. Eller den med samma pappa och Supergill som morfar.

Den häst som jag helst ville ha var ju den efter Spotlite och Lina Toy. Den gick ju för 27.000!! *snyft* Den ville jag ha.

Var det någon som var där som såg hur Konkubin (Malabar Man - Engaged) såg ut?? Den där var jag ute efter redan som fölunge och tänkte leasa, men sen skulle den ju säljas och nu gick den för 90.000. Tyckte det var ovanligt billigt för en så bra stammad häst. Arnaquer är ju morfar. Var det något fel på den att den var så billig??

Ni som var där - hur såg de billiga, bra stammade hästarna ut?? Är det något fel på dem?? Funderar på samma sak som Solros. :)
Hehe, den undan Baroness karsk köpte "vi"... Pebbles Karsk eller liknande hette hon... Tyvärr vart det lite mycket häst köp och hon ska antagligen säljas vidare... Pm om du är intresserad! :angel:

Det var deprimerande att vara på akutionen om man är "uppfödare" super fina hästar med bra stam för inga pengar alls.. :cry:
Tror det var lite för mycket häst till salu...

"Vi" ?????

Inte var du väl med på torsdagen utan att komma förbi och säga hej :confused:

Vi träffade bara en av "er" ;)

ps....vet sambon att ni är "vi" :D :angel: ....ds

lsz skrev:
"Vi" ?????

Inte var du väl med på torsdagen utan att komma förbi och säga hej :confused:

Vi träffade bara en av "er" ;)

ps....vet sambon att ni är "vi" :D :angel: ....ds
Detta kan ju vblir lite förvirrande för utomstående.. Men så här är det:
Lasse har ofta 2 sambo´s med olika funktion.. så det är så klart VI.. :rofl: :angel:
Och nej, jag vara bara där fredag- lördag.. :D

Nafayette skrev:
Specifiera det där sista du skrev...
osv :)

AM
*flinar* Han är en duktig väckarklocka som serverar frukost på sängen, han kör mina hästar när det regnar eller påp annat sätt är obehagligt väder, han skor och verkar med kort varsel, han är en underbart och fantastisk vänn... men den fysiska biten tar den andra kvinnan hand om... Förutom en och annan kram och klapp när man klantat sig och gjort sig illa på ett eller annan sätt!! :love: :love:

Och du din lilla morrhoppa, missade min födelsedag!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

........kan också gå i god för att den tränaren och hela hans team är oerhört proffsiga, vänliga och hjälpsamma :)

// Suzanne, som får scenskräck när det "gäller" och då behöver en lugn kusk, med överseende för tränare som vill springa och gömma sig...... :o

Det låter som en "alltiettkarl".. inte illa.. :d

Fölåtfölåtfölåt..
Antingen visste jag inte eller annars har jag glömt att du fyllde.
GRATTIS :bow: :bow:

Just nu har jag hela huvudet fullt med hästhår och luzernpellets.. Inte lätt att komma ihåg saker då.. :D

Hur många jättegamla år blev du??

AM

Det blev ju lite bättre priser än förra året till slut. Men problemet är väl att det är så många som inte blir sålda och så många som inte får tillbaka fölavgifterna... Följande stod på travsport.se

"Alla siffror var uppåt när årets Kriterieauktion i Avelsföreningens regi på Scandic Infra City i Upplands Väsby summerades efter den gångna helgen: Försäljningsprocenten blev 72 %, medianpriset 45.00 kr och medelpriset 74.802 kr på 304 sålda ettåringar vilket klart överglänste förra årets snitt som var 71 681 kronor. Allra dyrast på auktionen blev hingsten Stoms Alex (e Alf Palema - Hilda Palema) som travtränare Jim Frick ropade in för 610 000 kronor."

Det stod säkert massor om auktionen i dagens travronden som jag inte fick... den kom väl bort bland alla små GP i nytt format :devil:

Fyller du år IDAG?????
Grattis isåfall :D :D
Virre o min farsa fyller idag också :bow:

Nafayette skrev:
Det låter som en "alltiettkarl".. inte illa.. :d

Fölåtfölåtfölåt..
Antingen visste jag inte eller annars har jag glömt att du fyllde.
GRATTIS :bow: :bow:

Just nu har jag hela huvudet fullt med hästhår och luzernpellets.. Inte lätt att komma ihåg saker då.. :D

Hur många jättegamla år blev du??

AM
Tror du jag tänker skriva här hur gammal jag är... :cool: :o

Har ändrat inlägget...men du...jag VET :banana: :banana:

Att du var såååååå gammal trodde jag inte :D

Senast ändrad:

Hon är mycket äldre än vad hon ser ut.. :devil:
:rofl: :rofl:
Nu kommer Humlis och bli ettrig..
Isch.. var är Radarflaskan nu igen??? :eek:

AM

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 515
Senast: MML
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 382
Senast: Solstig
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 384
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar