Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har putsat med atv, och det tar evigheter... En liten traktor har du mycket mer nytta av!Hej,
Har köpt en liten gård med igenväxta betesängar.
Ska köpa mig en maskin för att slå gräs och tunnare sly och undrar om en mindre traktor eller en atv med slackhack kan fungera.
Har ni tips på köp som passar behoven?
/Thomas
Jo, har börjat förstå det Men har du något tips på en mindre traktor? Vilket märke är bra och hittar man något (beg) under 50.000?Jag har putsat med atv, och det tar evigheter... En liten traktor har du mycket mer nytta av!
En Volvo BM, kanske? 4- och 600-serierna borde det finnas begagnat med frontlastare.Jo, har börjat förstå det Men har du något tips på en mindre traktor? Vilket märke är bra och hittar man något (beg) under 50.000?
Precis vad jag tänkte skriva. En populär traktor bland månskensbönderEn Volvo BM, kanske? 4- och 600-serierna borde det finnas begagnat med frontlastare.
Håller med! Och det är lätt att hitta delar både till MF och Volvo.Massey Ferguson har bra hydraulik för frontlastare.
Min sambo gör i princip allt med sin.
Tack för tipset. Har hittat flera i dessa serier!En Volvo BM, kanske? 4- och 600-serierna borde det finnas begagnat med frontlastare.
Njaaaaa, skulle jag vilja säga. Jag bytte ut min traktor som användes typ 20 timmar per år mot en större ATV som används i alla fall 50 timmar per år, eftersom den helt enkelt har fler användningsområden. Dessutom är den roligare!Allt som en ATV kan göra, kan en traktor göra, fast bättre.
Vi valde också en ATV före traktor. Dels för att vi kommer att dra ut vilt vid jakt och dels för att våra marker är väldigt kuperade och det känns säkrare med en atv. Nu fick vi en nyare och fräschare maskin med bla värme i handtag och bra blinkers och ljus, vilket känns säkrare än de ganska skruttiga traktorer vid tittat på i samma prisklass.Njaaaaa, skulle jag vilja säga. Jag bytte ut min traktor som användes typ 20 timmar per år mot en större ATV som används i alla fall 50 timmar per år, eftersom den helt enkelt har fler användningsområden. Dessutom är den roligare!
Visst, traktorn funkade att göra allting med, men den är ju osmidig ifall man inte lägger rätt så mycket pengar på den. Min fyrhjuling är betydligt smidigare, speciellt i lite tightare utrymmen i hagarna. Dessutom är fyrhjulingen snabbare att jobba med, då traktorn är en aning segare och allting tar liksom lite längre tid. Dessutom är fyrhjulingen rolig och användbar där traktorn helt saknar användningsområde, typ åka till grannen och dricka bärs, eller "köra" staketrundan på sommarbetet, åka på kantarellrunda i skogen, etc.
Nu plogar jag bara gårdsplan och grusvägen, men oj vad enkelt det är med fyrhjulingen och plogbladet jämfört med traktorn. Traktorn tog ju dubbelt så lång tid och det blev inte hälften så bra.
Jag rekommenderar helt klart att köpa en fyrhjuling istället för en traktor.
Har du frontlastare och trepunktslyft på din ATV??? Hade du lastare på din traktor? För att försöka ploga snö annat än på en väg, med bakmonterat schaktblad i trepunktslyften är "inget roligt".Njaaaaa, skulle jag vilja säga. Jag bytte ut min traktor som användes typ 20 timmar per år mot en större ATV som används i alla fall 50 timmar per år, eftersom den helt enkelt har fler användningsområden. Dessutom är den roligare!
Visst, traktorn funkade att göra allting med, men den är ju osmidig ifall man inte lägger rätt så mycket pengar på den. Min fyrhjuling är betydligt smidigare, speciellt i lite tightare utrymmen i hagarna. Dessutom är fyrhjulingen snabbare att jobba med, då traktorn är en aning segare och allting tar liksom lite längre tid. Dessutom är fyrhjulingen rolig och användbar där traktorn helt saknar användningsområde, typ åka till grannen och dricka bärs, eller "köra" staketrundan på sommarbetet, åka på kantarellrunda i skogen, etc.
Nu plogar jag bara gårdsplan och grusvägen, men oj vad enkelt det är med fyrhjulingen och plogbladet jämfört med traktorn. Traktorn tog ju dubbelt så lång tid och det blev inte hälften så bra.
Jag rekommenderar helt klart att köpa en fyrhjuling istället för en traktor.