Alindra2000
Trådstartare
Har försökt rådfråga många men ingen har direkt kunnat ge mig ngt svar. Bekanta har en hund som vid 3-4 tillfällen i sitt liv (nu 4 år) helt plötsligt börjat hacka tänder, helt hysteriskt. Tänk er värsta hastigheten som man tänker sig plus lite till, så de liksom smattrar. När detta händer blir hunden rädd och kryper hysteriskt in i famnen på ngn i sin familj. Efter ca 2-3min går det över och hunden är då påtagligt trött och vill sova länge (normalt sett mkt aktiv hund). Samtliga ggr har varit
*När den just varit ute
*Ingen direkt fysisk ansträning bara ut och kissa i koppel
Veterinär anser inte att det skall kollas upp då det går så lång tid mellan. Ägaren i sin tur uppfattar händelserna som mkt mkt obehagliga och även om det hänt få ggr så är det inget man vill att hunden utsätts för. Har själv sett en av gångerna och denna normalt sett stabila hund blir som förbytt och skållrar tänder så man tror att de ska gå av. Svansen mellan benen, skakandes och mkt ögonkontaktsökande med sin ägare lite som "hjälp mig" för att sedan borra in ansiktet i famnen på ägaren tills det går över.
Har ni någonsin hört ngt liknande och vet vad det kan vara? Hunden är som sagt 4 år men första gången var hon 1 år. Hon är stor ras och normalvikt. Renras om det kan va intressant.
Någon?
*När den just varit ute
*Ingen direkt fysisk ansträning bara ut och kissa i koppel
Veterinär anser inte att det skall kollas upp då det går så lång tid mellan. Ägaren i sin tur uppfattar händelserna som mkt mkt obehagliga och även om det hänt få ggr så är det inget man vill att hunden utsätts för. Har själv sett en av gångerna och denna normalt sett stabila hund blir som förbytt och skållrar tänder så man tror att de ska gå av. Svansen mellan benen, skakandes och mkt ögonkontaktsökande med sin ägare lite som "hjälp mig" för att sedan borra in ansiktet i famnen på ägaren tills det går över.
Har ni någonsin hört ngt liknande och vet vad det kan vara? Hunden är som sagt 4 år men första gången var hon 1 år. Hon är stor ras och normalvikt. Renras om det kan va intressant.
Någon?