Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ser nog på det som du.Jag har ofta funderat över betydelsen av att vara pank.
För mig betyder det att jag inte har råd med basic som mjölk och smör. Jag har alltså inte ens 10 kr på kontot.
För andra är det att de har 500 kr, en del när de har under 5000 osv.
Hur ser ni på ordet?
Tillägg: jag använder inte uttrycket själv just därför. Har aldrig så lite pengar.Jag ser nog på det som du.
Jag tänkte precis skriva en tråd om hur man gör för att handla mer ekonomiskt. Jag kan säga ”jag har inga pengar” men egentligen innebär det att jag har så jag överlever men inte mer. Dessvärre är jag en sådan person som handlar på infall, har varit mycket glass, ”gott” och annat onödigt dyra matvaror. Att inte handla på tom mage, planera sina inköp osv, men det är svårt när man för övrigt tycker livet är piss och endast har sett det goda i livet i just ”gott” som stillar ångest för ett par sekunder.
Vill bli bättre på detta, men vet inte hur jag ska gå tillväga, planering innebär ju att man måste tänka över vad man ska laga för mat och för en som knappt klarar att planera eller är villig att laga mat på annan nivå än snabbmakaroner och färdiga köttbullar så drar det ju iväg i kostnader.
Jag är som du, har nästan mer pengar och mindre slängt om jag köper vad jag är sugen på för dagen sas...För mig är det tvärtom. Ju mer jag planerar måltider desto dyrare blir det eftersom jag alltid receptknarkar och sedan upptäcker att jag saknar någonting som liquid bbq smoke, citronpepparm söt paprika och liknande. Dessutom gör jag storkok som jag sedan inte äter upp, just nu har jag stora mängder chili i frysen som jag verkligen inte vill äta.
Just det och planerar måltider med grönsaker i som sedan inte blir av och grönsakerna blir dåliga och måste slängas. Hopplöst.
Det är lite svårt tycker jag.Jag har ofta funderat över betydelsen av att vara pank.
För mig betyder det att jag inte har råd med basic som mjölk och smör. Jag har alltså inte ens 10 kr på kontot.
För andra är det att de har 500 kr, en del när de har under 5000 osv.
Hur ser ni på ordet?