Mjoo fast det kanske är så många att trampa på tårna och kan få så stora konsekvenser?Nä det är sant! Men får man möjligheten så varför inte ta den! Var inte så är upptagna med att vara "helt ointresserade av könstillhörighet" (som så många har skrivit här i tråden, av välmening för att man är accepterande och för att det inte spelar någon roll för vad man tycker om personen) att ni missar det tillfället. Att få insyn tror jag berikar de flesta av oss, inte minst när det handlar om normbrott och utanförskap.
Var inte så rädda för att trampa någon på tårna att ni istället osynliggör någon.
Jag får många frågor om hur det är att vara lärare och gay, om möjligheterna för ett samkönat par att skaffa barn, om hur det är att vara två mammor osv och jag besvarar dem gärna! Hade jag aldrig fått en enda fråga så hade det faktiskt känts konstigt. Som om andra av någon anledning hade undvikit något som faktiskt är en viktig del av mig?
Sedan hypotetiskt sett så kan ju någon gay träffa på en hetero som har syskon som är gay med barn och är lärare med flera gay kollegor. I så fall kanske personen inte behöver vara nyfiken, utan missar att direkt tänka på ett speciellt sätt om läraren, hur uttrycker hen det?