Att vara hundvakt

Ava22

Trådstartare
Jag har fått en förfrågan att vara hundvakt åt en rottis, hundens ägare jobbar och behöver hjälp från halv 7 på morgonen till halv 4 på eftermiddagen 4 dagar i veckan. Jag är arbetslös och har ändå inget bättre för mig på dagarna, dessutom är jag ute och går en långrunda varje dag, så det skulle nog inte vara några problem.
Frågan är då, vad skulle ni hundägare betala för den tjänsten? Det handlar om 9 timmar/dag, 4 dagar i veckan, måndag till torsdag.

Sv: Att vara hundvakt

jag har "min" (har ej köpt än) hund hos dagmatte som också har hund. Hon jobbar bara extra.
Men hon vill inte ha några pengar, hon ser det som ett ypperligt träningstillfälle för henne och hennes hund. Så även fast jag erbjudit bet. vill hon inget ha.

Men om man jämför med dagis i närheten så tar dom 100:- dagen. så jag hade nog bet liknande.

Du kan ju ringa och kolla på olika hunddagis så kanske du får lite hum om prissättning:)

Ca 1500.- för en hund på heltid hos dagmatte betalar folk häromkring.
Slår man ut 1500.-/20 arb.dagar/månad blir det 75.-/dag.

/Ulga

Jag betalar gladeligen 100 kr/dag!

Tycker att det är rimligt.

Så ni som svarat tycker att mellan 75 -100 kr per dag då?
Visst det låter mycket, men samtidigt är det 9 timmar, och jag kommer ta med mig hunden dit jag ska, om det inte är ngt speciellt, så visst, 100 kr kanske inte är så mycket då?

ja det tycker jag iaf, Om min dagmatte ville ha pengar hade jag absolut bet. det:)

Jag betalar inget till min hunds dagmatte. Jag frågade vad hon vill ha, men hon vill inte ha något. Så jag brukar köpa godis till hennes barn ibland.

Däremot får jag alltid en massa bakverk av hennes man som är bagare. Lite bakvänt kanske ;)

Det blir ingen hög timpenning det inte. Men det viktigaste är ju att ni trivs.

Till alla:

Hon som äger hunden nu är min systers vän, tydligen har de ringt till hunddagis som de tyckte var för dyrt... Så när de ringer sen tänkte jag fråga om en tusenlapp kanske är okej..? Känns som det är i billigaste laget med tanke på hur ofta och länge det handlar om... Men även en tusenlapp som arbetslös är fint!

150 kr om dagen tycker jag låter mer rimligt, du har hunden i ditt hem, den har sällskap hela dagen, får motion o vardagsfostran.

Själv har jag betalat 70 kr/natt för en hund som var i ett hem med en Schäfer o bebis, han fick en långis på kvällen o ca 30 minuter på morgonen + kiss o lek på tomten.
I nuläget betalar jag 700 kr/månad för två hundar som då bor i en egen friggebod med hundlucka ut till en inhägnad på 1½ ha. De får sällskap en stund vid 23 tiden o varsin kycklinvinge el dyl. De är där ca 3 nätter/vecka. Hundarna är utanför sovrumsfönstret o får vård o akut vet vård om så behövs (inte varit aktuellt hitintills).
Ibland är de där på dagar istället o får då sällskap o lek med kennelinnehavaren o några unghundar/valpar under överinsyn.

mvh

Själv är jag (och har i 2 års tid) varit hundvakt till många olika sorters hundar. Under långa dagar..så som du själv beskrev har jag tagit 150:-. För bara en timmes promenad under dagen brukade jag få runt 75.-

För mig blir det en hel del eftersom jag åker runt som en yr höna till flera hundar under veckodagarna. =)

*KL*
Till allihopa i tråden:

Jag kommer att få 100 kr om dagen, så det känns helt ok!=)

Liknande trådar

Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan... 2
Svar
30
· Visningar
2 101
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 522
Senast: malumbub
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 966
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 020

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka