Araminta
Trådstartare
Antar att de flesta som besöker det här forumet vet vad jag talar om. Hästen har varit skadad, all träning och planering har gått i stöpet och ersatts av rehab-lunket. Bort med fodret, tvätta, linda, promenera, försöka muntra upp, promenera ännu mer osv osv. Veckorna rinner iväg i en enda grå gegga av en vinter som aldrig kom och till och med ridabstinensen börjar lägga sig. Hästen börjar kännas lobotomerad och står mest och hänger. Du ser förtvivlat på och känner dig maktlös, deprimerad och förbannad. Förbannad på det där jävla benet, på den där jävla hästen som envisas..... Men så får man ju inte tänka. Du älskar ju din häst och vill bara dennes bästa. Det är ju faktiskt ganska mysigt att promenera... men...
Så en dag så var det plötsligt dags för det där återbesöket. Magen vänder sig ut och in redan en vecka i förväg. Du blir övernojjig och lägger märke till varenda litet hårstrå som ligger åt fel håll, vartenda litet snubblande steg, minsta möjliga antydan till värme i nåt ben. Sömnen uteblir, iobbet/skolan blir lidande och det sociala livet nollställs. Tankarna yrar som skrämda höns: "Tänk om h*n är bra nu? undrar om vi kan starta den där tävlingen i mars? hinner h*n få upp kondisen/styrkan? Nej skapa inga falska förhoppningar! Det dröjer säkert ett par veckor till. Ställ in dig på det värsta så blir du inte besviken. Men... tänk om?!"
Usch vad jag hatar den här sidan av hästlivet. 5 dagar kvar nu. 5 dagar kvar av den nästan 6 månader långa rehabiliteringen. Ska det bli ytterligare en? Det är så att man skulle kunna spy....
(Behövde skriva av mig lite - flytta på tråden om den ligger fel)
Så en dag så var det plötsligt dags för det där återbesöket. Magen vänder sig ut och in redan en vecka i förväg. Du blir övernojjig och lägger märke till varenda litet hårstrå som ligger åt fel håll, vartenda litet snubblande steg, minsta möjliga antydan till värme i nåt ben. Sömnen uteblir, iobbet/skolan blir lidande och det sociala livet nollställs. Tankarna yrar som skrämda höns: "Tänk om h*n är bra nu? undrar om vi kan starta den där tävlingen i mars? hinner h*n få upp kondisen/styrkan? Nej skapa inga falska förhoppningar! Det dröjer säkert ett par veckor till. Ställ in dig på det värsta så blir du inte besviken. Men... tänk om?!"
Usch vad jag hatar den här sidan av hästlivet. 5 dagar kvar nu. 5 dagar kvar av den nästan 6 månader långa rehabiliteringen. Ska det bli ytterligare en? Det är så att man skulle kunna spy....
(Behövde skriva av mig lite - flytta på tråden om den ligger fel)