Jag tycker verkligen inte att vi ska tvinga folk till vaccinering men jag skulle vilja se mer i medierna kring hur BRA och VIKTIGT det är att vaccinera sig istället för all skrämselpropaganda. Däremot anser jag att alla som kan borde vaccinera sig, och då tycker jag inte att ett giltigt skäl är att man är rädd för AZ vaccin och vägrar det eller att man inte tror på vaccin. Att man däremot är rädd för sprutor överhuvudtaget, har sjukdom som gör att man inte kan ta osv osv det känns helt okej. Och om alla som kan vaccinerar sig så behöver ju inte dessa grupper som inte kan göra det.
Om man har bokat en vaccintid och kommer till sin bokade tid och sen vägrar för att det är AZ man ska få, då tycker jag att det ska finnas något straff för detta. Exempelvis faktura för uteblivet besök el liknande. Man har ju tagit upp en massa tid som kunde lagts på någon annan patient som faktiskt hade tagit vaccinet och dragit sitt strå till stacken sas.
Jag tycker inte att man ska vägras sjukvård även om jag kan tänka det när jag blir arg över alla foliehattar som sitter och skriver på fb.
Men alla har rätt till vården, oavsett hur dum jag tycker att man är.