Sv: Att uppfostra en pojke. (genusdiskussion)
*kl*
Om jag ska svara er alla så har jag att göra
Jag är inte ointresserad av genusdiskussionen, hade jag varit det så hade jag knappast skrivit
Den intresserar mig väldigt mycket men inte tillräckligt viktig för mig att skapa debatter om, eller ens skriva under den namninsamlingen som pågick om unisexkläder. Följer ofta såna diskussioner på avstånd. Diskussioner som ligger mig varmt om hjärtat däremot är något som jag tagit upp i tråden men som
ingen brytt sig om att kommentera är just mobbning redan i tidig ålder och som ofta följer med till arbetslivet. Manligt och kvinnligt? Fine, tror knappast inte att det är lika många som mår dåligt av en könsindelning än vad folk gör av mobbning. Ett annat ämne absolut, men ändå för mig ett mer viktigt ämne.
Och jo, Skogstrollet. Det var citerat med " ", och riktat till mig. För mig är det 2 helt olika meningar "det är inte så illa som man tror" och "men för mig är det inte hela världen".
JAG har skrivit utifrån mina åsikter, och för mig är det inte hela världen med könsuppdelning. För er kanske det är oerhört viktig, och all heder åt er. För mig är det inte lika viktigt, men som jag skrivit i tråden så formas mitt barn till en individ för den han är, och inte efter vad han har mellan benen.
Huruvida jag är okunnig eller inte? Mitt VG+ i en uppsats om just Genus måste vara ett fjäsk ifrån läraren antar jag
(kan bara poängtera att i en uppsats räknas inte mina åsikter lika mycket som ren fakta. Men detta är ingen uppsats och därför får jag äntligen skriva min åsikt i ämnet
)