Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow! Vi skulle verkligen behöva en sådan. Men får nog vänta lite pga priset. Kul att den fungerar så bra dockÅh, jag kan skriva en hel uppsats om den, kryddad med mängder av superlativ. Jag tror att det är den här som vi har: https://www.kaercher.com/se/home-garden/matt-och-textilvaardsmaskiner/se-4002-10811400.html
Det började med att den ena hunden kaskadkräktes över hela vår Pernillafåtölj inklusive fotpallen. Vi kontaktade allehanda professionella tvättinrättningar men ingen ville ta sig an den då de inte tyckte att materialet skulle våttvättas. Vi köpte då en Kärcher och tänkte att går det så går det. Med tanke på att ny klädsel skulle gå på åtminstone 15 000 kr så tyckte vi att det var värt att pröva.
Det gick vägen och vi använder den några gånger om året för att tvätta igenom alla ruggmattor och den fasta textilen på soffa osv. En gång fick vi tillfälle att använda den på sängen. Resultatet blir slående bra. Vi lånade ut den till en arbetskamrat till min sambo som hade en av hundkiss förstörd heltäckningsmatta i tvättstugan (varför man nu har det, men det lade vi oss inte i). Den blev som ny och han blev helt lyrisk och passade samtidigt på att ta bort fläckar i bilen som hade blivit efter barnspyor (de var sedan tidigare rengjorda men det fanns fläckar kvar). Vi fick några flaskor vin som tack för lånet.
Det är helt klart ett av de bättre köpen som vi har gjort.
Jo, men de maskinerna hanterar något som ska "komma ut rent". Dammsugaren hanterar egentligen bara damm, tussar och sånt. Ser inget syfte i att rengöra en dammsugare om inget speciellt häntNä men nu får jag en känsla av att jag vill de
Jag är ganska noga med att hålla tvättmaskin, torktumlaren och diskmaskinen rena. Diskar ur facken, tvättar av luckorna mm
Jo, men de maskinerna hanterar något som ska "komma ut rent". Dammsugaren hanterar egentligen bara damm, tussar och sånt. Ser inget syfte i att rengöra en dammsugare om inget speciellt hänt
En vanlig textiltvätt/våtdammsugare kostar inte många tusenlappar.Jag tänkte direkt "jag köper direkt!!!". Sen såg jag priset och kände att jag ångrade mig det hade varit en perfekt grej att samäga med 3-4 personer dock!
Nä, jag såg att den som länkades kostade 3500, vilket inte är jättemycket att bråka om. Jag har dock bara två mattor som inte ryms i tvättmaskinen, inga barn och unga djur, så det blir inte speciellt smutsigt. men jag skulle älska att äga en!En vanlig textiltvätt/våtdammsugare kostar inte många tusenlappar.
Helt suverän i hundhushåll. Vi har en kärcher som kostade kanske 350€, den är helt suverän. Bilsäten, soffor, mattor. Name it. Våra mattor är 6-8 meter långa trasmattor så kommer det smuts på nån så vill jag INTE tvätta hela mattan, och den torkar inte tillräckligt bra om jag svampar med tvättsvamp.
Glöm inte kemtvätta dammvippan för allt i världen!Nä dammsugarens insida är ju liksom menad att vara smutsig.
Andra saker jag inte gör är att regelbundet skrubba mina skosulor och diska mina trädgårdsspadar bara för sakens skull Men man kanske skulle börja så att det inte blir oooohyygieeeeniskt...
Nä dammsugarens insida är ju liksom menad att vara smutsig.
Andra saker jag inte gör är att regelbundet skrubba mina skosulor och diska mina trädgårdsspadar bara för sakens skull Men man kanske skulle börja så att det inte blir oooohyygieeeeniskt...
Min sambo diskar våra trädgårdsspadar.
DumpaMin sambo diskar våra trädgårdsspadar.
Tog hon tillbaka den när hårbollen var bäck och den fungerade igen?Jag rengjorde en dammsugare for forsta gangen i mitt liv da jag tog over en vans begagnade och det visade sig att en harboll blockerade hela dammsugarslangen (vannen tog sjalv hand om detta).
Det ar forsta gangen jag gjort nagot mer an att halla undan dammet. I min forra lagenhet glomde vi att tomma pasen sa lange att vi blev helt fundersamma nar det verkade som att dammsugaren slutat fungera, tills dess att min kompis pojkvan tittade efter och papekade att pasen var mer an overfull..