Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
i ett enaxlat släp, går det? Nu hade jag inte tänkt att göra det, jag bara funderar...
Man får ju oftast bara lasta i en häst med tanke på vikter och så men det är ju plats för två vilket är rätt konstigt.
svar: Ja, det går (har gjort det själv) men det finns nog ingen släp där det är tillåtet med tanke på viktgränser.
Valde att köra mina två hästar samtidigt då jag skulle byta stall. En varmblodstravare runt 160cm i mkh och en kallblodstravare runt 150cm i mkh. Hästarna rymdes utan problem och släpen gick stadigt och bra efter bilen, men hade som sagt polisen stoppat oss är det mest troligt att det skulle varit överlast...
det finns väl ponnyer? det är ju dessa som är helt okej att lasta i ett sånt släp, så att det finns två platser är väl inte så konstigt i sig?
Herre jösses! Vi snackar enaxlat det värsta som kan möta dig är inte en polis med en böteslapp!! Det finns en anledning till att dom är viktbegränsade!
Jo, eftersom det bara var överlast. Hade det varit för hög totalvikt hade det blivit lite värre..
Till TS
Jag kunde lagit lasta en D- och en C-ponny i mitt gamla enaxlade.
Tanken slog dig aldrig att släpet inte är byggd för att ta en massa överlass?
Tyvärr kan polisen inte göra mer än ge böter. Sen borde man tänka både en å två gånger innan man lastar så mkt över max, eftersom det som sagt inte är byggt för det. Har väl hänt att frambommen lossnat vad för högt tryck!?
JNja, så kan man ju kanske oxå tolka den kommentaren
Tyvärr kan polisen inte göra mer än ge böter. Sen borde man tänka både en å två gånger innan man lastar så mkt över max, eftersom det som sagt inte är byggt för det. Har väl hänt att frambommen lossnat vad för högt tryck!?
Eller så går golvet sönder...