Att tävla ponny som stor häst

Yasmine

Trådstartare
Hur fungerar det egentligen?

Kan man tävla en ponny i vanliga lokaltävlingar för häst (där det inte behövs licens) paralellt som den tävlar som ponny på ponnytävlingar?

Om en ponny tävlar som stor häst ett år kan den gå tillbaka till att tävla som ponny igen året efter utan att behöva mätas?

Pratar om en vuxen ponny nu med slutintyg.

Sv: Att tävla ponny som stor häst

Jag är ganska säker på att hästen bara får tävla som "en" så att säga , alltså antingen ponny eller stor häst . Är dock inte 100 % säker ..

Den får inte gå som både och under samma år.Om den tävlat som häst och det blir ägarbyte då får den starta som ponny omedelbart och ngn ny mätning behövs inte.

Men om det är samma ägare då?

Säg att ponnyn tävlar som stor häst nu i höst och from årskiftet tävlar den som ponny fast med samma ägare (inte samma ryttare), är det okej då?

Hur kontrolleras det vid starter på lokal nivå?

Vet inte riktigt säkert då mina bara kommer att gå som stor häst,du kan ringa ridsportförbundet så får du veta exakt vad som gäller.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 718
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat