Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle de säga upp dig så kan du bara bestrida uppsägningen och bo kvar.Om det skulle vara akut ja, helst inte. Men vi överlever nog och jag behöver nog inte hamna på gatan
Behöver behöver hon ju inte,det är ju ingen som vet vart hon bott om hon inte uppger det själv.Tänk dock på att du kommer behöva dem som eventuell referens i framtiden nästa gång du hyr.
Slutar det illa så får jag klara mig som jag gjort nu, utan referensTänk dock på att du kommer behöva dem som eventuell referens i framtiden nästa gång du hyr.
Om det börjar att strula så har den delen redan skitit sig.Tänk dock på att du kommer behöva dem som eventuell referens i framtiden nästa gång du hyr.
Det går att ta reda på.Behöver behöver hon ju inte,det är ju ingen som vet vart hon bott om hon inte uppger det själv.
Sätt champagnen på kylning!
Signerade det idag!Har du signat på kontraktet? Grattis isf!
Signerade det idag!
Signerade det idag!
Lycka till nu då.Signerade det idag!
Lycka till nu då.
Hoppas att du skall trivas 12' mycket.
Hyresvärden caschar i varje fall in storkovan.
Grattis till dem!
Danderyd, men det är väldigt nära gränsenGrattis!!
Samma kommun eller nån granndito?
Danderyd, men det är väldigt nära gränsen
Ja verkligen.Det var ju en rätt stor skillnad mot Knivsta där väl Inte_Ung har sin gård.
Ja verkligen.
Men.
Det finns reglerat i lag hur hög en hyra får vara.
Och den lagen gäller även i Danderyd.
Vid uthyrning affärsmässig så gäller bruksvärde.
Vid uthyrning enligt privatuthyrningslagen så gäller "kostnadstäckning" i form av kapitalavkastning + driftkostnad.
Det är inte ens i Danderyd tillåtet att sätta hyror som man vill.
Dock kan man som hyresvärd bli återbetalningsskyldig om det är en oskälig hyra och om hyresgästen tar ärendet till Hyresnämnden.Det är möjligt. Men så ser det inte ut på marknaden, oavsett vad lagar säger.
Dock kan man som hyresvärd bli återbetalningsskyldig om det är en oskälig hyra och om hyresgästen tar ärendet till Hyresnämnden.