Det är intressant att du inte har några konkreta svar på min fråga, vilka typer av affärer eller evenemang (inomhus alltså), där det idag inte är tillåtet med hundar, som du tycker att det borde vara tillåtet i.
Trådens förutsättning i början var att hundar borde vara tillåtna på betydligt fler ställen än idag.
Fler ställen, skulle t.ex. kunna innebära livsmedelsaffärer.
Jag anser att det absolut inte ska finnas "en massa" fler ställen där hundar är tillåtna. Väljer en affärsinnehavare att släppa in hundar i annat än framförallt djuraffärer, så är det antagligen inte särskilt klokt ur affärssynpunkt, utan snarare en förlustaffär.
Många känner obehag runt hundar, fler än vad många hundägare tror, några är allergiska, och hundar med vidhängande hundägare, är inte alltid så lätta att ha att göra med. Frågan är om det är vissa hundägare som är ouppfostrade, eller om det är vissa hundar är ouppfostrade är en intressant filosofisk fråga.
Att folk inte lyckas ens lyckas hålla hundar kopplade i naturreservat med koppeltvång året runt, är rätt betecknande för folks uppfattning om sin egen hund (som aldrig skulle komma på tanken att jaga något djur...).
Personligen tycker jag att det inte finns någon som helst anledning, till att folk som valt att ha hund, samtidigt vägrar att acceptera att livet faktiskt blir annorlunda med hund än utan hund. Precis som livet med katt eller häst blir annorlunda än livet utan djuren.