Att starta ridskola?

anvandarnamnet

Trådstartare
Hej alla hästbitna vänner där ute!
Mitt gymnasieval närmar sig och jag börjar inse att det snart är dags att bestämma mig för någonting.

Jag funderar väldigt mycket på att starta en ridskola när jag blir äldre vilket har varit en dröm för mig under ett par år och jag undrar om det finns någon som har några erfarenheter utav detta. Främst vad för utbildning/ar som skulle hjälpa mig att nå mitt mål, vad jag bör ha i åtanke när (läs: om) jag ger mig in på detta, hur kan man finansiera detta? etc..

Ha det bra, :)
 
Sv: Att starta ridskola?

Lämpligt kan ju vara att söka till hästskötarprogrammet på naturbruksgymnasiet och sedan gå vidare till Hippologen på högskolan. Hur man finansierar det är ju vanligtvis genom lån och sparade pengar. Jag skulle rekommendera att du jobbar några år på en ridskola efter dina utbildningar så att du har en bred erfarenhet när du väl ska börja med din egen.
 
Sv: Att starta ridskola?

Är det någonting som du har egna erfarenheter av? Att starta en ridskola eller liknande menar jag? :)
 
Sv: Att starta ridskola?

Om du vill starta eget oavsett om det är ridskola eller någon annan rörelse så är det aldrig fel att läsa ekonomi kanske företags ekonomi. Det finns en massa saker man måste ha koll på som egen företagare, saker som bolagsformer, bokföring, skatter, avgifter, försäkringar o s v

Sedan om du vill starta ridskola så måste fundera ut hur du ska få ihop kapital till det. Går ju inte att ha en ridskola utan hästar, stall och ridbana/ridhus. Så du lär behöva ha en hel del i grunden för att kunna klara av det. Att få ihop kapital om du inte redan har det förstås, blir inte lätt om du tänker jobba på en ridskola eller i ett stall. Så om du ska kunna förverkliga drömmen får du kanske satsa på någon helt annan typ av utbildning som ger dig ett högavlönat jobb. Som i sin tur då gör att du kan få ihop kapital till att starta eget.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej allihopa! Jag är i behov av lite peppning eller delning av era erfarenheter. Jag är en 16-årig tjej som brinner för hästar. Jag har...
Svar
16
· Visningar
2 014
Senast: tuaphua
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 205
Senast: sorbifolia
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 877
Senast: Unafraid
·
Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var...
2
Svar
30
· Visningar
2 935
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp