Att stå still

Sv: Att stå still

Absolut!

Jag fick upp min sambo på hästryggen för första gången i helgen, han ville absolut rida själv (utan att jag höll i) så det fick han... Hästen kände väl att han inte hade full koll riktigt och började busa o testa honom lite. Även om jag då stod en bit bort så räckte det med att jag sa "prrr" så stod han blixtstilla sen! :) Sen fick jag hålla i ;)

Jag gjorde en ridövning med små elever igår där min lilla Tummelisa var med, de skulle göra halt, komma fram i trav, fatta galopp, sakta av till skritt och så börja om igen på en volt. Det slutade med att jag gjorde hela övningen med röstkommandon! Tummelisa hade stenkoll på mig, lilla ryttaren var ganska bortglömd... :rofl:

Jag har hört att det bästa sättet är att köra så mycket att hästarna lär sig att ta varje tillfälle i akt att få stå still.....
Mycket köra blir det alltså.

kanske inte så bra på en unghäst eller en otränad häst, och jag tror bara det funkar på mycket lata (kloka) hästar som tex nordisar eller ardenner :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Utrustning Hej! Nu behöver jag verkligen hjälp. Har ett sto på 14år som åkt hästtransport regelbundet sen hon var fem. Problemet är att hon brötar...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 001
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka