Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har svårt att förstå det hemska med att sova ihop. Själv sover jag ju helst med min sambo och tycker att det är skönt att ha honom nära, varför skulle jag inte unna min dotter att sova nära oss då? Sen är det absolut inget krav att man bör eller ska sova ihop men jag förstår inte varför det skulle vara fel/skadligt som vissa, tex Anna Wahlgren, skriver. Kan jag som vuxen självständig yrkeskvinna tycka att det känns skönt att sova nära någon så nog 17 borde väl mitt lilla barn få tycka det samma? Självständig blir man ändå, det är jag övertygad om.
Men kära du - det är exakt vad jag är!
Anledning till att jag undrade just detta är för att min pojkväns barn, 8 och 10 år gamla, kommer ganska ofta på nätterna. Jag känner mej lite obekväm med det, men skulle aldrig falla mej in och säga ifrån eftersom hans barn naturligtvis ska få vara hos sin pappa om dom vill det.
Jag har disskuterat det med några vänner, och dom hade aldrig tillåtit det... De hade en maxgräns på mellan 2 - upp till 5 år.
Nu tycker inte jag att man har så mycket att säga till om när det inte är ens egna barn, men är det helt fel att bara nämna det lite försiktigt?
Men kära du - det är exakt vad jag är!
Nu blev jag nyfiken, är det en judisk tradition att samsova? Eller är det något annat som åsyftas?
Nu blev jag nyfiken, är det en judisk tradition att samsova? Eller är det något annat som åsyftas?
Inte vet jag om vi är särskilt innovativa, men vi har haft en knullmadrass i vardagsrummet. Sen är vi inte speciellt bundna till själva sängåendet och natten, det finns ju gott om andra tillfällen att få till det på. Det är inte familjesängen som hindrar oss, bättre fantasi än så har vi.
Jag vet inte CillaW - har du något du vill lägga till eller dra bort från den listan?
Men...är ni inte rädda om samlivet/6livet och kvalitetstiden med er partner?
Enda chansen till tvåsamhet är väl för småbarnsföräldrar vid sängdags?