Då håller jag med de som skrivit att gör inte yoga. Hitta någonting annat där du uppskattar även små bitar. Sitt och titta på elden om du eldar på morgonen, stjärnorna på kvällen eller naturen på dagen eller vad som helst annars som du känner uppskattning för även om det inte är perfekt och kan utveckla till större saker senare.Jag tycker inte det är någon ide att inte göra något ordentligt. Då kan jag lika gärna skita i det.
För jag blir jävligt otålig när jag inte får effekt av det jag gör. Andningsövningar i tio minuter kommer inte ge något alls. Det blir helt meningslöst.
Yoga är för övrigt en aktivitet jag inte gillar att göra. Jag har försökt göra yoga många gånger förut och jag har alltid slutat efter en tid för jag kommer av mig. Och så tappar jag motivationen när jag inte får någon effekt.
Jag är tex alldeles för rastlös för att bara sitta stilla och tänka på hur jag andas men kan göra det samma i en kvart på morgonen när jag startar en brasa utan större problem för att jag tycker det är mysigt att titta på elden.