Att skaffa dagmatte

MiniLi

Trådstartare
Jag har aldrig behövt dagmatte eller liknande till mina hundar innan, och nu när jag är igång och letar så känner jag mig genast lite osäker på vad jag behöver vara noga att kolla upp innan.

Att det ska kännas bra och att hundarna ska gilla personen är ju självklart. Men annars? Vad kollar du efter när du letar dagmatte eller liknande hjälp?
Vilka frågor är det viktigt att ställa? Vad ska man kolla upp så att man inte blir lurad på något sätt? Och hur tänker ni när ni väljer mellan olika personer?

Själv har jag flera trådar på gång. Tackat nej till en då det inte kändes bra med upplägget, har nyss haft besök av en som kändes väldigt bra innan men där det visade sig att den inte kunde så många timmar/dag som jag hade trott, och så har jag ytterligare några besök planerade.
I ett fall är det tex arbetslösa, vågar man anlita någon som är jobbsökande och då riskera att snart behöva sätta igång och leta igen?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 267
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 293
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 823
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 470
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna