Att skaffa dagmatte

MiniLi

Trådstartare
Jag har aldrig behövt dagmatte eller liknande till mina hundar innan, och nu när jag är igång och letar så känner jag mig genast lite osäker på vad jag behöver vara noga att kolla upp innan.

Att det ska kännas bra och att hundarna ska gilla personen är ju självklart. Men annars? Vad kollar du efter när du letar dagmatte eller liknande hjälp?
Vilka frågor är det viktigt att ställa? Vad ska man kolla upp så att man inte blir lurad på något sätt? Och hur tänker ni när ni väljer mellan olika personer?

Själv har jag flera trådar på gång. Tackat nej till en då det inte kändes bra med upplägget, har nyss haft besök av en som kändes väldigt bra innan men där det visade sig att den inte kunde så många timmar/dag som jag hade trott, och så har jag ytterligare några besök planerade.
I ett fall är det tex arbetslösa, vågar man anlita någon som är jobbsökande och då riskera att snart behöva sätta igång och leta igen?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 239
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 007
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024