Att sälja sin bästa vän

Yeah

Trådstartare
för ett tag sedan tog jag beslutet att sälja min bästa vän,
min älskade hund sedan 2½ år tillbaka.
han trivdes helt enkelt inte med att bo i stad och att sälja
vore det bästa för honom , och i längden antagligen för mig
också , även om det varken kändes som det då eller nu.
efter att ha skjutit på att lägga ut annons länge gjorde jag
det förra veckan , och i söndags åkte han , med andra ord
gick allting fruktansvärt snabbt.

precis efter att han åkt kändes allting bara hopplöst , helt
plötsligt skulle min bebis inte längre bo med mig ,
han skulle inte komma och hälsa på mig när jag kom hem ,
han skulle inte titta på mig som om jag vore den största
idioten han kände om jag klev upp innan tolv , och han skulle
inte längre smyga upp i sängen under natten och sno huvudkudden , han skulle helt enkelt inte finnas där mer.

att sälja honom (även om hon har honom på prov nu ) får nog räknas till ett av dom svåraste
besluten jag någonsin tagit , men efter att ha pratat med
den nya ägaren , och höra om hur bra det går , börjar jag
sakta men säkert inse att det var det enda rätta.

Usch.. Blir ledsen bara jag tänker tanken. Tror jag kan förstå hur jobbigt det måste kännas. :cry:

Men han kommer säkert få det jättebra där han är nu och du får säkert hälsa på om du vill? Har själv en omplaceringshund men hans gamla ägare har inte ens ringt och frågat hur han har det.

att han kommer att få det jättebra tvivlar jag inte alls på,
som det låter har han anpassat sig bra och han och den nya
ägaren kommer bra överens , hon är mest orolig över att hon
inte ska få ha kvar honom som det låter.
hälsa på får jag göra , och kommer även göra , något annat
känns otänkbart.
även den nya ägaren är väldigt mån om att vi ska fortsätta
ha kontakt , vilket känns skönt.

hur länge har du haft hunden ifråga?
personligen har jag låtit den nya ägaren höra av sig nu ,
då jag vill att hon ska få ta det lugnt och lära känna honom.
dock kom vi överens om att hon skulle ringa dagen efter hon
hämtat honom , och hade hon inte gjort det så hade självklart jag ringt.

Inte roligt sånt.. men jag måste berömma dig för att du tänkte på hunden först, och inte dig själv.. tyvärr finns det många som inte gör det. Hade en dobbistik på foder för att den inte trivdes i lägenhet, men så plötsligt kom dom och hämtade hem henne för att dom saknade henne, sen kom hon tillbax ett tag igen, och så höll det på...jag fick inte köpa henne för dom skulle ju köpa hus så småning om *suck* Till slut sa jag ifrån för hundens skull. Hon kunde ju inte flänga fram och tillbax som en jojo! Dessutom blev våran egna hund jättedeppad och slutade äta varje gång hon åkte...och när hon kom tillbax blev det gruff. Sista gången fick jag mota ut dobbisen och stänga undan min egen som inte ville släppa ut henne.. då sa jag stopp.
Jag saknar hunden nåt otroligt, men nu har ägaren alltså bestämt sig för att sälja henne trots allt,efter att hon börjat bajsa inne i hela lägenheten och även kissa inne.här var hon rumsren och sa till när hon behövde ut. Vi har skaffat valp så tyvärr kan jag inte ta henne. Jag hoppas att hon får ett lika bra hem som din vovve tycks ha fått!
Och än en gång..jag vet vad du går igenom,och berömmer dig för att du tog beslutet för din hunds skull!!
Om alla djurägare var som dig skulle världens alla djur ha det bra! :bow:

Jag har haft hunden sen september förra året och jag har ringt upp och skickat mail. En gång ringde hon tillbaka. Men hon vet att hon har gett mig en massa problem med denna hund så jag tror hon vill hålla sig borta.

Men det är ju just att han har alla dessa problem som jag tycker att hon borde vara intresserad av hur det går.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 832
Senast: Praefatio
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 077
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 329
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka