T
traloppan
I juli ska jag rida min första kür är det tänkt.. Än är den inte påbörjad men förhoppningsvis kan jag få oss filmade i helgen så vi kan skicka en video på oss till kürmakarna.
Nu till mina frågor.. Jag älskar att rida till musik och min häst är lätt att ändra tackten på men jag har som sagt aldrig ridit en kür. På tävling kan jag bli väldigt nervös och spänd och ibland varken andas, hör eller ser jag..
Min förhoppning är att musiken i küren kanske får mig att slappna av mer och rida bättre och att därmed hästen också slappnar av och rör sig bättre. Det är det optimala..
Min fasa är att jag är så nervös att jag inte kommer att höra musiken..
Att jag glömmer programmet för att jag lyssnar för mycket på musiken..
Att jag får en blackout mitt i programmet..
Att jag kommer in fel eller missar så vi plötsligt är före eller efter musiken..
Hur var det för er första gången? Hur reagerar ni på att rida till musik? Tacksam för svar!
Nu till mina frågor.. Jag älskar att rida till musik och min häst är lätt att ändra tackten på men jag har som sagt aldrig ridit en kür. På tävling kan jag bli väldigt nervös och spänd och ibland varken andas, hör eller ser jag..
Min förhoppning är att musiken i küren kanske får mig att slappna av mer och rida bättre och att därmed hästen också slappnar av och rör sig bättre. Det är det optimala..
Min fasa är att jag är så nervös att jag inte kommer att höra musiken..
Att jag glömmer programmet för att jag lyssnar för mycket på musiken..
Att jag får en blackout mitt i programmet..
Att jag kommer in fel eller missar så vi plötsligt är före eller efter musiken..
Hur var det för er första gången? Hur reagerar ni på att rida till musik? Tacksam för svar!
Senast ändrad av en moderator: