Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Jag vill känna att jag levt mitt liv..."
Vad betyder det för dig?
Känns som deterministiskt sant oavsett hur det är. Men jag tänker nog att det handlar om att mina livsval ska drivas inifrån mig själv och inte av andras förväntningar i konflikt med det inre jaget. Det ska inte skava.
Så tänker jag med lite. Att jag gjorde de grejerna som var viktiga för MIG, även om det var jobbigt, obekvämt och kanske emot vad någon annan ansåg var rätt.O, du tänker som i att just du levt ditt liv och inte någon annan styrt det?
O, du tänker som i att just du levt ditt liv och inte någon annan styrt det?
Att jag gjort något av det och fått uppleva det jag ville uppleva."Jag vill känna att jag levt mitt liv..."
Vad betyder det för dig?
Känns som deterministiskt sant oavsett hur det är. Men jag tänker nog att det handlar om att mina livsval ska drivas inifrån mig själv och inte av andras förväntningar i konflikt med det inre jaget. Det ska inte skava.
Folk som ska flänga runt, maxa allt, och leva på höga toppar (med ofta medföljande djupa dalar) tänker jag Ut ur sin comfortzone, utmana sig själva, prova nya saker, gå all in i div varierande intressen/jobb och byta dessa ofta.
Men kan ju vara en fördom för att det känns som totala motsatsen till hur jag vill leva mitt liv. Och inte fan känner jag att jag inte lever. Jag gillar inte uttrycket helt enkelt.
Att jag gjort något av det och fått uppleva det jag ville uppleva.
Förresten tycker jag inte att rubriken och meningen i första inlägget är samma. Att leva livet tycker jag är mer som @the_connemara skrev. Lätt hysteriskt.
Känna att jag levt mitt liv har mer med min egen vilja att göra.
Många nakenbad mitt i natten.
Hjälp, vad mycket mygg! ...är min första tanke, men tur att vi är olika
Å andra sidan kan det vara i backarna man känner att man lever...?
Att jag tagit vara på möjligheter, inte styrts (för mycket) av normer/förväntningar och att jag uppnått eller försökt uppnå det jag vill."Jag vill känna att jag levt mitt liv..."
Vad betyder det för dig?
Å andra sidan så genererar skav en känsla, så är det med eller utan skav man bör leva sitt liv?
Du är ju ingenjör, får du ibland glapp mellan ingenjörsmässigheten och känsla?