Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det vet väl inte jag Men jag antar att den inte stod inne i transporten, för då fattar jag inte hur den personen transporterar.
Jag stämmer in med vissa andra - Att det beror på om hästen är lugnare med öppen lucka så är väl det bättre, men om hästen åker bra med stängd lucka har jag ju hellre det.
Men får jag fråga en sak (Hoppas att jag inte låter allt för dum ).
Är inte alla transporter utrustade med ventialtions luckor som går att öppna och sådana liknande finesser?
/Johanna
Varför är det djurplågeri för att hästen ser vad som händer omkring den?Jag tycker att det är lika med djurplågeri eftersom att hästen både ser och hör alla bilar och allt runt omkring och framförallt bakom transporten.
Rent juridiskt är det faktiskt djurplågeri att i vissa typer av transporter köra med luckan öppen. Finns direktiv på hur luften ska vara i en transport för att anses som fullgod för hästen. Tyvärr finns det transporter som inte klarar de direktiven om man stänger luckan.
Hur kan det jämställas med djurplågeri? En stängd vagn med taskig ventilation är långt mycket värre och ljuden hörs ändå i en oisolerad vagn.Jag har sett många som kör hästar på stora motorvägar med öppen lucka på transporten.
Vad anser ni om detta?
Jag tycker att det är lika med djurplågeri eftersom att hästen både ser och hör alla bilar och allt runt omkring och framförallt bakom transporten. Hemskt tycker jag att det är!
Du måste ha både till o frånluft.Jag har alltid stängt bak, har takluckan öppen för luftinförsel..
Du bor inte där vi bor- med otaliga baltiska lastbilschaffisar som lägger sig i arslet o t o m tutarTror faktiskt att hästarna generellt blir mer oroliga av att det är för varmt än av att se trafiken.