Rugge
Trådstartare
Jag kommer nästa år att köpa min nuvarande medryttarhäst av ägaren. De har eget stall, så hästen står ju självklart där.
Har funderat fram och tillbaka på om jag ska låta hästen stå kvar där eller inte efter köpet.
Idag har jag hästen som min egen redan, förutom utgifterna. Har mycket fria tyglar när det gäller ridningen. Får i princip göra vad jag vill, sålänge hästen hålls i kondition och inte far illa.
För/nackdelar som jag kan komma på
+ Hästen får gå på deras sommarbete, vilket andra inackorderade inte får
+ Ägaren tillika uppfödaren känner/kan hästen till 100 %
+ Hästen kommer befinna sig i en trygg miljö
+ Jag trivs i stallet. Fräsch samt ording och reda. Och så är jag redan så "inbodd" där
+ Kommer mycket bra överense med stallägarna.
+ Skulle jag någon dag inte kunna komma ut, så ställer de säkert upp.
- Kommer ägaren kunna släppa sitt ägande till 100 % om jag står kvar?
(egen uppfödd och haft hästen sedan föl. är idag 11 år)
- De kanske kommer förvänta sig lika mycket hjälp med sina andra hästar som de får idag.
- stallets läge innebär att jag måste ta transporten för att komma till träningar, hade önskat ridavstånd till ridhuset.
Att köpa häst av stallägaren och sedan stå kvar i dennes stall, hur har det fungerat för er?
Har funderat fram och tillbaka på om jag ska låta hästen stå kvar där eller inte efter köpet.
Idag har jag hästen som min egen redan, förutom utgifterna. Har mycket fria tyglar när det gäller ridningen. Får i princip göra vad jag vill, sålänge hästen hålls i kondition och inte far illa.
För/nackdelar som jag kan komma på
+ Hästen får gå på deras sommarbete, vilket andra inackorderade inte får
+ Ägaren tillika uppfödaren känner/kan hästen till 100 %
+ Hästen kommer befinna sig i en trygg miljö
+ Jag trivs i stallet. Fräsch samt ording och reda. Och så är jag redan så "inbodd" där
+ Kommer mycket bra överense med stallägarna.
+ Skulle jag någon dag inte kunna komma ut, så ställer de säkert upp.
- Kommer ägaren kunna släppa sitt ägande till 100 % om jag står kvar?
(egen uppfödd och haft hästen sedan föl. är idag 11 år)
- De kanske kommer förvänta sig lika mycket hjälp med sina andra hästar som de får idag.
- stallets läge innebär att jag måste ta transporten för att komma till träningar, hade önskat ridavstånd till ridhuset.
Att köpa häst av stallägaren och sedan stå kvar i dennes stall, hur har det fungerat för er?