Smulan75
Trådstartare
Pojkvännen och jag har tittat på gårdar, vi har ingen brådska. Vi hittade vårat "drömställe" men tyvärr drog det iväg i budgivningen så vi la oss.
Nu har vi tittat på en annan gård. Den har alla förutsättningar men det har liksom inte sagt "klick" ingen omedelbar förälskelse. Den har många klara fördelar, och några nackdelar - som går att ändra på. Det är fint och ligger fint men jag vet inte om det är jag som liksom har bränt ut mig känslomässigt när vi höll på att buda på "drömgården".
+ Huset är lagom stort
+ Mycket mark (20ha varav ca 7-8 åker)
+ Fräsch lada - även om det inte finns boxar
+ Huset är inte renoverat/underhållet men är inte fallfärdigt.
+ priset - mycket under vår budget
+ avståndet - bra väg in till stan/jobbet
+ bra ridvägar
- Pelletsbrännare & höga kostnader för drift - det första som måste åtgärdas
- Inget ordninggjort för hästar
- Verkar vara ganska "dåligt" med hästställen i närheten
- Ingen paddock
Hur skulle ni göra? Budgivningen har börjat och vi vet inte om vi ska hänga på eller inte. pojkvännen tycker oxå att det är ett fint ställe med bra förutsättningar men verkar inte heller vara "halleljua" ... Dessa beslut ...
Nu har vi tittat på en annan gård. Den har alla förutsättningar men det har liksom inte sagt "klick" ingen omedelbar förälskelse. Den har många klara fördelar, och några nackdelar - som går att ändra på. Det är fint och ligger fint men jag vet inte om det är jag som liksom har bränt ut mig känslomässigt när vi höll på att buda på "drömgården".
+ Huset är lagom stort
+ Mycket mark (20ha varav ca 7-8 åker)
+ Fräsch lada - även om det inte finns boxar
+ Huset är inte renoverat/underhållet men är inte fallfärdigt.
+ priset - mycket under vår budget
+ avståndet - bra väg in till stan/jobbet
+ bra ridvägar
- Pelletsbrännare & höga kostnader för drift - det första som måste åtgärdas
- Inget ordninggjort för hästar
- Verkar vara ganska "dåligt" med hästställen i närheten
- Ingen paddock
Hur skulle ni göra? Budgivningen har börjat och vi vet inte om vi ska hänga på eller inte. pojkvännen tycker oxå att det är ett fint ställe med bra förutsättningar men verkar inte heller vara "halleljua" ... Dessa beslut ...