Att komma ut eller inte komma ut???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Jag undrar hur det egentligen står till med Elin i magen! Har haft värkar sedan midnatt och de blev regelbundna kl 03 med 7 minuter emellan, och här sitter jag ännu, med samma 7 minuter emellan.

Ibland får jag liksom en mindre värk mellan två värkar men inte varje gång, och vist gör värkarna ont, men.... hur ont ska det göra? Hur länge kan jag vänta? Är inte 7 minuter en ganska lång tid mellan???

Yngsta sonen tog 5,5 timmar från första värken, så nu börjar jag känna mig stressad......

Hon verkar inte vilja bestämma sig den här Elin!
 
Sv: Att komma ut eller inte komma ut???

Hon har väl som alla tjejer svårt att bestämma sig ;)
Så där gjorde min dotter också, men när hon väl bestämt sig för att titta ut gick det med en himla fart.

/lycka till önskar Kicki
 
Sv: Att komma ut eller inte komma ut???

Hon har väl som alla tjejer svårt att bestämma sig ;)
Så där gjorde min dotter också, men när hon väl bestämt sig för att titta ut gick det med en himla fart.

/lycka till önskar Kicki

Tack!

Ringde och fick det mycket konstiga beskedet att jag själv fick känna hur jag ville göra. Förstår att det är svårt att ge råd, men jag hade önskat mig mer klara besked..... men men

Jag ringde till mamma så hon komemr och hämtar mig och barnen och så ska jag själv åka i väg och gå lite i stan för att kanske sätta fart lite på det.

Hoppas det itne tar för lång tid, för jag har inte sovit alls och är trött, om jag ska orka så måste det ske snart:)
 
Sv: Att komma ut eller inte komma ut???

*skuttar in på din alldeles egna tråd*

Spännande ju, hoppas hon kikar ut framåt dagen/kvällen.

Hampus skickar en Peppdans till Elin att komma ut: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:
 
Sv: Att komma ut eller inte komma ut???

*skuttar in på din alldeles egna tråd*

Spännande ju, hoppas hon kikar ut framåt dagen/kvällen.

Hampus skickar en Peppdans till Elin att komma ut: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Hälsa Hampus att tacka för peppen, Elin gav mig en spark, kan nog betyda tack:D

Nu får hon titta ut i dag:D
 
Sv: Att komma ut eller inte komma ut???

Jag ringde till mamma så hon komemr och hämtar mig och barnen och så ska jag själv åka i väg och gå lite i stan för att kanske sätta fart lite på det.

Hoppas det itne tar för lång tid, för jag har inte sovit alls och är trött, om jag ska orka så måste det ske snart:)
Men ska du inte passa på att ta en Panodil och försöka sova eller åtminstone vila lite i stället för att springa på stan då, när du har barnvakt? Du kommer ju att behöva dina krafter relativt snart hur som helst! Just under latensfasen brukar det väl hellre rekommenderas att man vilar än försöker "sätta mer fart på det" (däremot senare är det ju väldigt effektivt att vara uppe och röra på sig).

Spännande, lycka till!!
 
Sv: Att komma ut eller inte komma ut???

Oh, så spännande...nåt är ju på G i alla fall.

Lycka till!!! :banana:
 
Sv: Att komma ut eller inte komma ut???

Skickar också en påhejning till lilla Elin, så att hon bestämmer sig för att komma ut :) Gulligt namn förresten!
 
Sv: Att komma ut eller inte komma ut???

Hm du har valt fel namn... Min Elin ville inte komma ut alls... ;)

Men du kanske ska ta och åka in och göra en koll, med ctg och ev gyn koll för att se om det är på G eller om det bara är "pinnvärkar". Enligt en hel bunt trebarns mammor här om kring så är tredje barnet alltid väldigt annorlunda mot de två första förlossningarna, på gott och ont...
Lite pepp oxå! :bump: :banana: :bump:
 
Sv: Att komma ut eller inte komma ut???

Oh, jag som tänkte på dig igår och undrade om du hade kommit iväg ännu ;)

Jag peppar lite jag med :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:
 
Sv: Att komma ut eller inte komma ut???

ENYA!!

Det går säkert bra, jag tror du är på BB nu.

Stora kramar och ivriga hejarrop härifrån!!
 
Sv: Att komma ut eller inte komma ut???

ENYA!!

Det går säkert bra, jag tror du är på BB nu.

Stora kramar och ivriga hejarrop härifrån!!

Ditt inlägg skrev du bara en timme innan hon tittade ut:D
Tror det var ungefär då jag stod utanför dörren till förlossningen och ville in FORT!:angel:
 
Sv: Att komma ut eller inte komma ut???

Jag kunde inte sova, och det vara bara jobbigt att ligga och ha ont. När jag rörde på mig kändes det som om jag kunde hantera smärtan på ett helt annat sätt. Vilket jag också upplevde under själva förlossningen då jag verkligen inte kunde ligga stilla.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 230
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
5 459
Senast: Ava22
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 698
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp